لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل رسید


آقای جنجوعه به دعوت همتای افغانش به کابل آمده است.
آقای جنجوعه به دعوت همتای افغانش به کابل آمده است.

یک منبع از حکومت افغانستان به صدای امریکا تائید کرد که ناصر جنجوعه، مشاور شورای امنیت پاکستان صبح امروز شنبه برای یک روز به کابل آمد.

این منبع افزود که تا اکنون آقای جنجوعه با محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان ملاقات کرده و قرار است که با محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار کند.

دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان روز جمعه با نشرخبرنامه‌ای، گفته است که آقای جنجوعه به دعوت محمدحنیف اتمر، همتای افغانش به کابل سفر می‌کند.

بربنیاد خبرنامه‌ای دفتر مشاورامنیت ملی پاکستان، آقای جنجوعه در این سفر یک روزۀ خویش با محمداشرف غنی، رئیس جمهور، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان دیدار خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است"دوطرف روی بهبود روابط و تقویت همکاری روی پیشنهاد صلح محمداشرف غنی، رئیس جمهور تلاش کنند".

آقای جنجوعه در حالی به کابل سفر کرده است که طالبان مسلح تا اکنون به پیشنهاد صلح حکومت افغانستان پاسخ نداده اند.

رئیس جمهورغنی به تاریخ ۲۸ ماه گذشته میلادی یک بسته پیشنهادی صلح را به گروه طالبان داد.

در این پیشنهاد حکومت افغانستان، موراد چون شناخت طالبان به عنوان یک گروه سیاسی، باز شدن دفتر آنان در کابل، آزاد سازی بندیان طالبان و از بین بردن تحریم‌های بین المللی بر رهبران طالبان آمده است.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه طالبان کرده و گفته است که رهبران گروه طالبان و شبکه حقانی در آن کشور به سر می‌برند.

اما مقام‌های پاکستانی این ادعاها را رد می‌کنند.

XS
SM
MD
LG