لینک های دسترسی

Breaking News

جریان برق در سراسر پاکستان قطع شد


پرچاوی برق در پاکستان صبح روز دوشنبه به دلیل عوارض تخنیکی در دستگاه عمومی برق رخ داد.
پرچاوی برق در پاکستان صبح روز دوشنبه به دلیل عوارض تخنیکی در دستگاه عمومی برق رخ داد.

قطع عمومی برق در پاکستان روز دوشنبه ۲۳ جنوری (سوم دلو) بیشتر از ۲۲۰ میلیون جمعیت این کشور از جمله شهرهای بزرگ کراچی و لاهور را در تاریکی فرو برد.

سیستم توزیع برق در پاکستان یک شبکهٔ پیچیده و آسیب‌پذیر است که مشکل در یک بخش از شبکه می‌تواند منجر به قطع برق در سراسر کشور شود.

این دومین بار در دو سال گذشته است که برق به شکل عمومی در پاکستان قطع می‌شود. پرچاوی برق صبح روز دوشنبه به دلیل عوارض تخنیکی در دستگاه عمومی برق رخ داد.

وزارت انرژی پاکستان در یک تویت نوشت: "طبق گزارش‌های اولیه، فریکونسی سیستم در شبکهٔ سراسری صبح امروز قطع شد و منجر به یک پرچاوی بزرگ شد."

در حالی که کار ترمیم ادامه دارد، برق در بخش‌هایی از پایتخت اسلام آباد و شهر پشاور به شکل محدود وصل شده است.

شهر بندری کراچی با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت و لاهور با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر تاهنوز بدون برق باقی مانده اند.

در جنوری ۲۰۲۱ نیز مشکل تخنیکی در یک برج برق در جنوب پاکستان سیستم انتقال عمومی برق را از کار انداخت و تمامی کشور را در تاریکی فرو برد.

پاکستان برای مدت طولانی با کمبود انرژی مواجه بوده و دلیل اصلی آن ضعف اقتصادی، سومدیریت و کمبود امکانات ذخیره سازی برق خوانده شده است.

اکثر شفاخانه ها در پاکستان برای تولید برق از جنراتورهای اضطراری کار می گیرند و مکاتب برای گرم کردن صنوف از گاز استفاده می کنند.

کمبود برق در زمستان امسال خانواده‌ها و فابریکه‌ها به ویژه صنعت نساجی در پاکستان را تحت تاثیر قرار داده و برخی از فابریکه‌ها به طور موقت تعطیل شده اند.

XS
SM
MD
LG