لینک های دسترسی

Breaking News

معترضین خشمگین ۱۹ کلیسا و بیش از ۸۰ خانهٔ مسیحیان را در پاکستان تخریب کرده اند


پولیس پاکستان می‌گوید که ۱۹ کلیسا و بیش از ۸۰ خانه مسیحیان در جریان یورش معترضین خشمگین مسلمان در هفتهٔ جاری تخریب شده است.

گروهی از معترضین خشمگین روز چهارشنبه چندین کلیسا را پس از آن در ساحهٔ جارانوالا شهر فیصل آباد پاکستان به آتش زدند که جمعی از متعصبان مذهبی یک خانوادهٔ مسیحی را به هتک حرمت به قرآن متهم کردند.

عثمان انور، رییس پولیس پنجاب روز جمعه ۱۸ اگست (۲۷ اسد) به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "رویدادهایی که رخ داد غم انگیز بودند. چنین خشونتی هرگز قابل توجیه نیست."

او گفت که شخصاً از دو برادر مسیحی متهم به هتک حرمت به قرآن "برای جلوگیری از اتهام شکنجه" بازجویی کرده است.

پولیس ایالت پنجاب گفته است که ۱۲۸ نفر را در پیوند به آتش زدن و آسیب رساندن به کلیساها و خانه‌های مسیحیان در شرق این کشور بازداشت کرده است.

خشونت‌ها روز چهارشنبه پس از آن آغاز شد که برخی از مسلمانان ساکن در این منطقه ادعا کردند که یک مسیحی به نام راجا امیر و دوستش را دیده‌اند که صفحاتی از قرآن را پاره کرده، آنها را روی زمین می‌اندازند و در صفحات دیگر سخنان توهین‌آمیز می‌نویسند.

ساکنان مسلمان و مسیحی این منطقه به خبرگزاری فرانس پرس گفتند که مسلمانان ساکن در این منطقهٔ عمدتاً مسیحی به همسایگان خود پناه دادند و آیات قرآن را به دروازه‌های مسیحیان چسباندند تا از هدف قرار گرفتن خانه‌های آنان جلوگیری کنند.

رییس پولیس پنجاب گفت که روز جمعه پولیس در ۳۲۰۰ کلیسا در سراسر پنجاب برای تامین امنیت و اطمینان به مسیحیان توظیف شده بودند و افزود که روز یکشنبه به جارانوالا سفر خواهد کرد.

در همین حال گروه‌های مسیحی نیز روز جمعه در سراسر پاکستان دست به اعتراض زده و خواستار حمایت بیشتر شدند.

بنی تراویس، اسقف اعظم کراچی در گردهمایی کوچکی گفت: "ما امیدواریم که از طریق این اعتراض، حکومت باید متوجه شود که با این موضوع به شدت برخورد کند و کسانی که مرتکب تخریب شده اند باید به عدالت سپرده شوند".

محسن نقوی، وزیر اعلی موقت پنجاب با ابراز همبستگی با مسیحیان، افزود که خسارات آنها جبران خواهد شد.

حکومت ایالتی پنجاب گفته است که تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

این حادثه تلفاتی در پی نداشت چون مسوولین به اسرع وقت مسیحیان ساکن منطقهٔ فیصل‌آباد را به جای امن انتقال دادند.

توهین به مقدسات در پاکستان که اکثریت جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهد، یک موضوع بسیار حساس است. در برخی موارد تنها ادعای توهین به مقدسات برای ایجاد شورش و کشتن متهمان توسط گروه‌ها کافی است.

مسیحیان که حدود دو در صد جمعین پاکستان را تشکیل می‌دهند، اغلب مورد هدف اتهامات کفرگویی جعلی و بی‌اساس قرار می‌گیرند.

گروه

XS
SM
MD
LG