لینک های دسترسی

Breaking News

شاهد خاقان عباسی، صدراعظم جدید پاکستان تعیین شد


شاهد خاقان عباسی فرد مورد اعتماد نواز شریف پنداشته میشود
شاهد خاقان عباسی فرد مورد اعتماد نواز شریف پنداشته میشود

قانونگذاران پاکستانی امروز شاهد خاقان عباسی، وزیر پیشین نفت پاکستان را به حیث صدراعظم موقت آن کشور برگزیدند.

آقای عباسی جانشین نواز شریف شد که هفته گذشته در پی صدور حکم محکمۀ عالی پاکستان، مجبور به استعفا گردید.

در رأی گیری ای که امروز در اسامبلۀ ملی پاکستان صورت گرفت، شاهد خاقان عباسی، کاندید حزب مسلم لیگ-نواز پاکستان ۲۲۱ رأی، و رقیب او نوید قمر از حزب پیپلز پاکستان، ۴۷ رأی به دست آوردند. شیخ رشید، کاندید حزب تحریک انصاف مربوط عمران خان، ۳۳ رأی و صاحبزاده طارق الله کاندید حزب جماعت اسلامی فقط ۴ رأی کسب کرد.

انتظار می رود دورۀ صدارت صدر اعظم جدید پاکستان کوتاه باشد، چون نواز شریف می خواهد برادرش شهباز شریف، تا برگزاری انتخابات پارلمانی آن کشور در سال آینده میلادی، صدر اعظم پاکستان باشد. شهباز شریف که اکنون وزیر اعلی ایالت پنجاب است، باید برای احراز پست صدارت پاکستان، نخست یک کرسی پارلمان آن کشور را به دست بیاورد.

کمیسیون انتخاباتی پاکستان گفته است که برای رقابت بر کرسی خالی نواز شریف در پارلمان، به تاریخ هفدهم ماه سپتمبر آینده، انتخابات ضمنی در ایالت پنجاب برگزار خواهد شد. این کمیسیون امروز با نشر خبرنامه ای گفت که کاندیدان میتوانند از تاریخ ۱۰ -۱۲ ماه اگست، اسناد خود را برای غور و بررسی بسپارند.

حزب مسلم لیگ-نواز از قبل تصمیم گرفته که برای این کرسی، شهباز شریف، برادر نواز شریف را کاندید کند که به احتمال قوی او برندۀ انتخابات ضمنی ماه سپتمبر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG