لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم پاکستان هفته آینده به افغانستان سفر میکند


قرار است که نخست وزیر پاکستان به تاریخ ششم ماه آپریل به افغانستان سفر کند.
قرار است که نخست وزیر پاکستان به تاریخ ششم ماه آپریل به افغانستان سفر کند.

مقام ها در قصر سپیدار می گویند نخست وزیر پاکستان به تاریخ ششم ماه آپریل سال روان میلادی به دعوت حکومت افغانستان وارد کابل پایتخت این کشور خواهد شد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه روز پنجشنبه در نشستی خبری گفت قرار است بعد از ورود صدراعظم پاکستان به کابل نشست مشترکی بین مقام های افغان و پاکستانی در ارتباط به اعتماد سازی بین دو کشور برای رسیدن به یک صلح پایدار برگزار شود.

آقای فیصل می گوید حکومت افغانستان در این نشست از مقام های پاکستانی خواهد خواست تا به تعهدات شان در قبال مبارزه با هراس افگنی در این کشور عمل کنند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه همچنان گفت افغانستان از پاکستان میخواهد تا دو کشور بصورت مشترک با هم کار کنند تا خطر تروریزم از افغانستان و منطقه رفع شود.

این سخنگوی ریاست اجراییه همچنان گفت در حال حاضر طالبان از کشورهای مختلف تمویل میشود و به همین دلیل نیاز است تا یک اجماع منطقوی برای رسیدن به صلح بوجود بیاید.

آقای فیصل با اشاره به نشست تاشکند گفت بعد از پروسه کابل نشست تاشکند مهمترین نشست در مورد وضعیت افغانستان میباشد.

وی همچنان گفت در حاشیه نشست تاشکند ؛وزیر امور خارجه روسیه سرگی لاوروف پیشنهاد یک نشست سه جانبه بین افغانستان ، روسیه و ایالات متحده امریکا برای رسیدن به صلح را نموده که تا بحال در مورد زمان نهایی این نشست گفتگویی صورت نگرفته است

XS
SM
MD
LG