لینک های دسترسی

Breaking News

نمایش توان سیاسی نواز شریف در راهپیمایی دو روزه


نواز شریف صدراعظم برکنار شده پاکستان راهپیمایی دو روزه اش را چهارشنبه با هدف به نمایش گذاشتن توان سیاسی اش آغاز کرد.

آقای شریف پس از آغاز سفرش از اسلام آباد، پایتخت پاکستان به سمت لاهور، شهر زادگاهش با وجود تهدیدات امنیتی چندین بار توقف داشت و هزاران تن از حامیان اش را جمع کرد.

شریف در نظر دارد که کم از کم دو شب را در کنار جاده گراند ترانک رود، جاده اصلی مسیر اسلام آباد به لاهور در اولین حضور عمومی اش از ۲۸ ماه جولای، به سر ببرد.

محکمه عالی پاکستان به تاریخ ۲۸ ماه جولای نواز شریف را از پست صدارت اعظمی به خاطر مخفی کردن دارایی هایش سلب صلاحیت کرد.

طرفداران شریف شاخه های گل به طرف موتر حامل وی پرتاب کردند و بیرق ملی و حزب حاکم را با شعار های " شیر من، شیر شما، نواز شریف، نواز شریف" تکان می دادند. شیر، نشان انتخاباتی شریف بود که در رای گیری سال ۲۰۱۳ با آن نشان او به پیروزی رسید.

مشتاق منهاس، وزیر حزب نوازشریف در کشمیر تحت کنترول پاکستان گفت "محکمه نواز شریف را سلب صلاحیت کرد، اما شریف در قلب ۱۵ میلیون رای دهنده و ۲۰۰ میلیون پاکستانی زندگی می کند، و امروز این راهپیمایی پاسخ به کسانی است که می گویند شریف بین مردم محبوبیت ندارد."

با وجود گرمای شدید، صدها نفر حدود دو کیلومتر مسافت راه را با کاروان شریف که آهسته حرکت می کرد درحالی همراهی می کرد که افراد رضاکار بوتل آب به مردم توزیع می کردند.

محمد حسین، یک طرفدار نواز شریف گفت "امروز این راهپیمایی به هر کسی گفته است که نواز شریف در قلب مان زندگی می کند و هر وقت او صدا بزند ما با او استیم."

حزب شریف مسیر راه را با تصاویر نواز شریف و بیرق های ملی تزیین کرده بودند.

این راهپیمایی یک روز بعد از آن به عمل آمد که او گفت وی مصمم است با وجود بم گذاری موتر لاری روز دوشنبه در لاهور به شهر زادگاهش سفر خواهد کرد. در آن بم گذاری دو نفر کشته شدند.

نواز شریف تاکید دارد که برطرفی اش از تصدی صدارت اعظمی به معنی پایان آینده سیاسی وی نیست.

آقای شریف در نظر دارد که استیناف طلب شود تا حکم سلب صلاحیت وی فسخ شود.

XS
SM
MD
LG