لینک های دسترسی

Breaking News

کشتار یازده تندرو در حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی


در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ تندرو طالب در حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی در وزیرستان کشته شده است.
در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ تندرو طالب در حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی در وزیرستان کشته شده است.

یک حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی ۱۱ تندرو را در ساحۀ پرآشوب وزیرستان شمالی در پاکستان از بین برد. قوای نظامی پاکستان در این ساحات سرگرم عملیات تهاجمی بر ضد دهشت افگنانی است که در حملات در داخل پاکستان و افغانستان دست دارند.

مقامات استخباراتی محلی می گویند که یک طیارۀ بی پیلوت امریکایی پیش از طلوع صبح شنبه در ساحۀ داتاخیل وزیرستان، چندین راکت را بر یک محوطۀ گلی تندروان پرتاب کرد. گمان می رود که بیشتر کشته شدگان این حمله جنگجویان طالبان پاکستانی و متحدین ازبیک آنان بودند.

تخمین زده می شود که حملات متکرر طیاره های بی پیلوت امریکایی بر وزیرستان شمالی، از اواسط جون تا کنون حدود ۵۰ نفر را از بین برده است، آغاز این حملات مقارن با تهاجم قوای نظامی پاکستان بر ضد افراطگرایان محلی و خارجی است که در این مناطق کوهستانی مرزی سنگر گرفته اند.

مقام ها در اسلام آباد می گویند که از آغاز عملیات نظامیان پاکستانی در وزیرستان شمالی حدود ۵۰۰ تندرو کشته شده و بیش از ۲۰ سرباز پاکستانی نیز از بین رفته است.

جنرال جوزف دنفورد، فرمانده امریکایی نیرو های به رهبری ناتو در افغانستان روز پنجشنبه در واشنگتن گفت که در مورد موثریت کلی عملیات اردوی پاکستان در وزیرستان شمالی ملاحظاتی دارد.

آقای دنفورد گفت: "آنان برخی موفقیت ها بر ضد طالبان پاکستانی و جنبش اسلامی ازبکستان در وزیرستان شمالی داشته اند، اما قطعاً بر شبکۀ حقانی و سایرین تاثیر نداشته اند. با اینحال تاثیر مختل کننده بر شبکۀ حقانی داشته است، طوریکه آنان را مجبور به ترک پناهگاه های شان در ساحۀ میرانشاه کرده است."

بیش از یک میلیون ساکن وزیرستان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند
بیش از یک میلیون ساکن وزیرستان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند

مقام های ایالات متحده به این باور اند که شبکۀ حقانی روابطی با ادارۀ استخبارات پاکستان یا ISI داشته و مسوول برخی حملات مرگبار بر ضد نیرو های ائتلاف مستقر در افغانستان است.

جنرال دنفورد گفت که ایالات متحده مقامات پاکستانی را ترغیب کرده است تا عملیات تهاجمی اردو را برای ریشه کن کردن پایگاه های شبکۀ حقانی در وزیرستان شمالی رویدست گیرد.

اما عاصم بجوا، سخنگوی قوای نظامی پاکستان در صحبت با صدای امریکا پافشاری کرد که تهاجم نظامی در وزیرستان هیچ پایگاه دهشت افگنان مستقر در آن ساحه را استثنا قرار نخواهد داد.

بجوا گفت: "هدف این عملیات از میان برداشتن تروریستان از هر نوع و رنگ در وزیرستان می باشد، تمام پناهگاه های آنان تخریب می شود، ادارۀ کامل آن ساحه در دست گرفته می شود و اطمینان حاصل می شود که هیچ دهشت افگنی قادر به برگشت در این ساحه نباشد."

قوای نظامی پاکستان به غیرنظامیان در وزیرستان شمالی دستور داده است که پیش از آغاز عملیات قوای زمینی ساحه را ترک گویند. این امر یک میلیون نفر را مجبور ساخته است تا خانه و روستای خود را ترک کرده و در شهر ها و شهرک های همجوار پاکستان پناه ببرند.

XS
SM
MD
LG