لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به خاطر بحران اوکراین زیر فشار قرار گرفته است 


سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پاکستان از اسلام آباد خواسته اند تا به حمایت از فیصله‌نامۀ فوری ملل متحد که تهاجم روسیه را بر اوکراین محکوم می‌کند، رای بدهد.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان تلاش دارد تا در خصوص روابط با ابرقدرت‌های جهان توازن را حفظ کند، به خصوص که پس از خروج قوای خارجی از افغانستان، ارزش روابط پاکستان در نزد ایالات متحده افت داشته است.

سفیران کشورهای اتحادیه اروپا به اضافۀ بریتانیا، کانادا، جاپان، ناروی و سویس روز سه شنبه اول مارچ (دهم حوت) با نشر بیانیه‌ای گفته اند: "ما پاکستان را ترغیب می‌کنیم تا در محکوم کردن اقدامات روسیه به ما پیوسته و برای پاسداری از منشور ملل متحد و اصول بنیادین قوانین بین‌المللی، صدای حمایت خود را بلند کند."

پاکستان روز دوشنبه در نشست ویژۀ شواری حقوق بشر ملل متحد که به خاطر مناظره در مورد جنگ اوکراین برگزار شده بود از دادن رای پرهیز کرد. اسلام‌آباد از آغاز بحران اوکراین، بر مذاکره به صفت راه حل این معضل تاکید کرده است.

درست در روزی که قوای روسیه بر اوکراین حمله کرد، عمران خان سرگرم دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بود؛ دیداری که در چنین برهۀ حساس زمانی مورد انتقادات فراوان قرار گرفت.

عمران خان روز دوشنبه از سفرش به مسکو که نخستین سفر یک رهبر پاکستان به روسیه در بیش از دو دهۀ گذشته می‌باشد، قاطعانه دفاع کرد. او گفت: "سیاست خارجی من مستقل است و دیدارها از چین و روسیه برای آیندۀ پاکستان موثر ثابت خواهد شد."

چین که متحد نزدیک پاکستان و روسیه است، در سال‌های اخیر میلیاردها دالر را صرف تقویت زیربناها در پاکستان کرده است.

XS
SM
MD
LG