لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به کری: تفکیک طالبان خوب و بد را نمی کنیم


ایالات متحده بر اساس مصوبۀ کری - لوگر مبلغ ۲۵۰ میلیون دالر به پاکستان مساعدت می کند
ایالات متحده بر اساس مصوبۀ کری - لوگر مبلغ ۲۵۰ میلیون دالر به پاکستان مساعدت می کند

یک دیپلومات وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که مقام های پاکستانی در دیدار با جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده تمایل نشان داده اند که بر ضد تمام طالبان یکسان مبارزه کرده و تفکیک "طالبان خوب و طالبان بد" را نداشته باشند.

این مقام وزارت خارجۀ امریکا بدون ذکر نامش به خبرنگاران گفته است که مقام های پاکستانی همچنان گفته اند که بر ضد عناصر شبکۀ حقانی در پاکستان دست به کار خواهند شد.

در گذشته مقام های افغان و امریکایی گفته بودند که پاکستان در مبارزه با دهشت افگنی سیاست دوگانه را دنبال می کند. به گفتۀ این مقامات با آنکه اسلام آباد بر ضد طالبان پاکستانی اقدام جدی می کند، رهبران طالبان افغان و شبکۀ حقانی را حمایت و تمویل می کند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازگی در مصاحبه را یک رسانۀ هندی، خطاب به مقام های پاکستانی گفته بود که شورشیان طالب خوب و بد ندارند و پاکستان باید بدون تفکیک در مقابل همۀ آنان مبارزۀ یکسان داشته باشد.

مقام های پاکستانی گفته اند که عملیات ارتش آن کشور در وزیرستان شمالی مصرف هنگفت داشته است و به گفتۀ آنان رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان داخلی و مهاجرین و بازسازی ساحه نیازمند هزینۀ هنگفت است.

یک مقام ارشد امریکایی گفته است که ایالات متحده بر اساس مصوبۀ کری – لوگر مساعدت بالغ بر ۲۵۰ میلیون دالر را در اختیار پاکستان می گذارد که از آن برای بازسازی و رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان وزیرستان شمالی کار گرفته شود.

مصوبۀ کری – لوگر شرط گذاشته است که در صورت "اقدام بر ضد گروه های تروریستی" پاکستان می تواند از مساعدت های ایالات متحده بهره مند شود. ایالات متحده شبکۀ حقانی را یک گروه دهشت افگن تلقی می کند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG