لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار تند اسلام آباد به واشنگتن


اسلام آباد به ایالات متحده علیه هر گونه اقدام نظامی "یک جانبه" آن کشور در داخل خاک پاکستان هشدار داد.

جنرال آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان روز پنجشنبه همچنین گفت که ادعای واشنگتن مبنی بر عدم اقدام پاکستان علیه شبکه حقانی یک "اتهام بی بنیاد" می باشد.

جنرال غفور افزود که پاکستان علیه تمام گروه های دهشت افگن به شمول شبکه حقانی عملیات های نظامی یکسان انجام داده است.

او گفت که نتایج اقدامات ضد دهشت افگنی پاکستان در ماه ها و سال های پیشرو نمایان خواهد شد.

اظهارات این مقام پاکستانی در حالی بیان می شود که مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده هفته گذشته در سفرش به افغانستان گفت که زمان پناه دادن به گروه های دهشت افگن توسط پاکستان به پایان رسیده است.

آقای پنس همچنین گفته بود که پاکستان از پناه دادن به "جنایتکاران و دهشت افگنان" آسیب بیشتر خواهد دید و در مقایسه از متحد شدن با امریکا منفعت بیشتر به دست میاورد.

مقام های امریکایی و افغان بار ها و از دیر زمانی ادعا دارند که اسلام آباد از گروه طالبان افغان و شبکه حقانی حمایت می کند.

وزارت دفاع ایالات متحده اخیراً به کانگرس آن کشور گفت که آن وزرات در بخش های که منافع واشنگتن با اسلام آباد همسو است، همکاری های خود را گسترش خواهد داد اما در بخش های که این منافع در تقابل هم قرار می گیرد، امریکا به اقدامات "یکجانبه" دست خواهد زد.

مایک پومپیو، رئیس اداره استخبارات مرکزی ایالات متحده (سی آی ای) نیز در اوایل ماه جاری میلادی هشدار داده بود که اگر پاکستان پناهگاه های امن دهشت افگنان را در داخل خاک خود از بین نبرد، ایالات متحده متحده برای تخریب این پایگاه ها "هر چه در توان دارد" انجام خواهد داد.

اما سخنگوی اردوی پاکستان با انتقاد از این تهدید های امریکا گفت که اسلام آباد هزینه بزرگی را به خاطر مبارزه علیه دهشت افگنی و حمایت از نیرو های ایتلاف مستقر در افغانستان پرداخته است.

جنرال آصف غفور همچنین افزود که پاکستان به منظور تامین امنیت مرز طولانی خود با افغانستان، مصروف حصار کشی و اعمار پوسته های امنیتی در امتداد این مرز است.

به گفته این مقام پاکستانی، پروژه حصار کشی این مرز در ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد.

XS
SM
MD
LG