لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان بُرد میزایل هسته‌ای خود را افزایش داد


میزائیل نصر ساخت پاکستان
میزائیل نصر ساخت پاکستان

اردوی پاکستان اعلام کرد که یک سلسله پروازهای موفقانه را برای آزمایش قابلیت "میزائیل جنگی نصر" انجام داد.

به گفته نظامیان پاکستانی در جریان این آزمایش ها، مانور پرواز این راکت را ارتقا داده و بُرد آن را از ۶۰ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر توسعه داده اند.

بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان گفت این سیستم سلاح قادر است به طور موثر از طیف وسیعی از تهدیدات به شمول سیستم های دفاع راکت، جلوگیری کند. اردوی پاکستان گفت که میزائیل نصر یک سیستم سلاح فوق العاده دقیق است که سریعاً میتوان آن را انتقال داد.

کارشناسان عدم گسترش سلاح هسته ای می گویند انکشاف سلاح هسته ای ستراتیژیک پاکستان یکی از نگرانی های ایالات متحده است به خاطری که حجم کوچک آن، خطر جنگ هسته ای با هند را بیشتر میسازد.

مقام های پاکستانی میگویند سلاح کوچکتر میتواند مانع یک حمله ناگهانی، محدود و سریع نیرو های متعارف همسایه بزرگتر آن کشور یعنی هند، شود.

جنرال قمر جاوید باجوه، فرمانده اردوی پاکستان که ناظر آزمایش پرواز میزائیل نصر بود با اشاره به دکترین نظامی هند یا "شروع سرد" گفت که میزائیل نصر آب سردی را بر این دکترین ریخته است. جنرال باجوه گفت به هر حالتی باید از جنگ اجتناب کرد و قابلیت های ستراتیژیک پاکستان، تضمینی برای صلح در برابر یک همسایه شدیداً نظامی و متخاصم میباشد.

به باور این جنرال پاکستانی توانمندی هسته ای پاکستان میتواند بازدارنده جنگ باشد.

شروع سرد یک دکترین نظامی است که توسط نیروهای مسلح هند برای استفاده در یک جنگ احتمالی با پاکستان ایجاد شده است.

روابط هند و پاکستان طی چند سال اخیر تیره تر شده است و درگیری های نظامی در امتداد مرز پر مناقشه کشمیر حال یک امر معمول شده است.

علت دو جنگ از سه جنگ بین پاکستان و هند، منطقه کشمیر بوده است و هنوز هم این ساحه منبع اصلی تنش ها بین دو کشور همسایه است.

XS
SM
MD
LG