لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: پاکستان ثبت و راجسترپناهجویان افغان را آغاز می‌کند


مقامات پاکستانی می‌گویند که ثبت و راجستر آنعده پناهجویان افغان را که در این کشور زندگی می‌کنند، اما در حکومت ثبت‌نام نشده اند، آغاز می‌کنند.

محمود طلحه، وزیر مهاجرین و امور مرزی پاکستان، گفته است که ثبت و راجستر اعضای خانواده‌های افغانی که ثبت نام کرده اند، نیز آغاز خواهد شد.

براساس گزارش صدای امریکا – دیوه، اسمبلی ملی پاکستان نیز به تاریخ ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) در مورد این موضوع بحث کرد و محمود طلحه به اسمبلی ملی پاکستان گفت که در حاضر بیش ۱.۲ میلیون (۱۲۸۲۹۶۳) مهاجر افغان در پاکستان زندگی می‌کنند که ثبت نام شده اند.

طلحه افزود که در کمپاین جدید ثبت و راجستر، نام اعضای غیر راجسترشده‌ای ۵۶۹۰۹ خانواده نیز ثبت خواهد شد.

او در مورد رقم پناهجویان ثبت و راجستر نشدهٔ افغان معلومات ارایه نکرد، اما افزود که قصد دارد در مورد آمار مشخص پناهجویان افغان که در پاکستان زندگی می‌کنند و اینکه چه تعدادی پس از تسلط طالبان بر افغانستان به این کشور پناهنده شده اند، اطلاعات به دست آورد.

وزارت مهاجرین حکومت طالبان می‌گوید که در ماه های اخیر هزاران افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته اند، اما آمار دقیقی در دست نیست. از طرف دیگر، پس از تسلط مجدد طالبان، ده‌ها هزار افغان کشور را ترک کردند که برخی از آنها به پاکستان پناهنده شدند.

اکثر این پناهجویان می‌گویند که در حکومت تحت سلطهٔ طالبان جان‌شان در خطر است و برخی دیگر برای کار، تحصیل و سایر امکانات کشور‌شان را ترک کرده اند.

دولت پاکستان در حالی از آغاز ثبت نام افغان‌ها صحبت می کند که گزارش هایی مبنی بر بدرفتاری پولیس پاکستان با پناهجویان افغان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در تازه ترین رویداد، یک مهاجم مسلح در گذرگاه سپین‌بولدک یک سرباز مرزی پاکستان را کشته و یک سرباز دیگر را مجروج کرد. گفته می‌شود این فرد به دلیل رفتار نادرست پولیس پاکستان دست به چنین عمل زده است.

پاکستان این دروازه را برای چند روز بست اما پس از گفتگو و ملاقات با مقامات طالبان دوباره آن را باز کرد.

XS
SM
MD
LG