لینک های دسترسی

Breaking News

حافظ سعید از حبس خانگی در پاکستان رها می شود


یک محکمه در پاکستان حکم رهایی حافظ سعید را از حبس خانگی صادر کرد.

حافظ سعید رهبر لشکر طیبه، یک گروه تندرو در پاکستان است. واشنگتن و دهلی جدید ادعا دارند که سعید حملات سال ۲۰۰۸ در شهر ممبی هند را طراحی کرده بود – ادعای که حافظ سعید آن را رد می کند. در این حملات ۱۶۶ نفر کشته شده بود.

حافظ سعید از ماه جنوری امسال در حبس خانگی به سر می برد و پیش از آن در پاکستان آزادانه زندگی می کرد.

گشت و گذار آزاد حافظ سعید پس از حملات ممبی انتقاد های شدید واشنگتن و دهلی جدید را بر انگیخته بود.

بر بنیاد حکم محکمه پاکستان، حبس خانگی حافظ سعید روز پنجشبه (دوم قوس) پایان می یابد. آقای سعید با نشر یک پیام ویدیویی از قاضیان این محکمه سپاسگزاری کرده و رفع حبس خانگی خود را "پیروزی استقلال پاکستان" خوانده است.

ستار سهیل، سارنوال قضیه حافظ سعید گفت که حکومت ایالتی پنجاب خواستار تمدید ۶۰ روزه حبس خانگی سعید شده بود اما محکمه این درخواست را رد کرد.

وکیل حافظ سعید به خبرگزاری رویترز گفته است که محکمه عالی ایالت پنجاب از حکومت آن ایالت خواسته بود تا برای تمدید حبس خانگی سعید شواهد ارایه کند اما حکومت پنجاب در این کار ناکام شد.

ایالات متحده در بدل معلومات که منجر به بازداشت و محکوم شدن حافظ سعید به خاطر نقش اش در حملات ممبی شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

حافظ سعید رهبری جماعت الدعوه را نیز بر عهده دارد. اعضای جماعت الدعوه آن را یک نهاد خیریه توصیف می کنند اما ایالات متحده می گوید که جماعت الدعوه یک نهاد وابسته به گروه تندرو لشکر طیبه است.

XS
SM
MD
LG