لینک های دسترسی

Breaking News

داکتر پاکستانی به اتهام همکاری با داعش در امریکا بازداشت شد


یک داکتر پاکستانی که در یک کلنیک طبی ایالت منیسوتا منحیث هماهنگ کنندهٔ یک تحیقق کار می‌کرد، توسط نیروهای ضد دهشت افگنی پولیس فدرال ایالات متحده بازداشت شد.

این داکتر پاکستانی به تلاش برای فراهم آوری مواد حمایوی به گروه دولت اسلامی (داعش) متهم است.

وزارت عدلیه ایالات متحده به روز پنجشنبه ۱۹ مارچ گفت که محمد مسعود ۲۸ ساله در حالی در میدان هوایی سنت پال مینیاپولس بازداشت شد که می‌خواست با یک فرد دیگری که به گمان او وی را در مسافرت به قلمرو تحت کنترول داعش کمک خواهد کرد، ملاقات کند.

این وزارت افزود که مسعود چندین بار در مورد بیعت اش با رهبر گروه دولت اسلامی در عراق و شام و آرزویش برای مسافرت به سوریه و جنگیدن برای گروه داعش به دیگران گفته بود.

مقامات امریکایی گفته اند که مسعود در مورد آرزویش برای راه اندازی حملات دهشت افگنی در ایالات متحده نیز صحبت کرده بود.

در مورد تحصیلات و زندگی مسعود در پاکستان معلومات بیشتر در دسترس قرار ندارد و نه حکومت پاکستان تا به حال در رابطه به این موضوع پاسخ رسمی ارایه کرده است.

با آنهم،‌ مقامات امریکایی گفته اند که مسعود در ماه فبروری ۲۰۱۸ با استفاده از ویزه کار وارد ایالات متحده شد.

او در اوایل سال جاری پس از آن مورد تعقیب قرار گرفت که از طریق یک رسانه اجتماعی تلاش کرد به معلومات سری در مورد سفر و جنگیدن در خط مقدم جبهه در شرق میانه و آسیای جنوبی و مرکزی، دست یابد.

این شهروند پاکستانی گفته است که توسط انور الاولکی، یک عالم دینی امریکایی یمنی نژدا و مسوول جلب و جذب گروه دهشت افگنی القاعده،‌ به افراطگرایی سوق داده شده است.

او در جریان صحبت با یک کارمند پولیس فدرال امریکا که به گمان او وی را در رفتن به ساحات تحت کنترول داعش در سوریه کمک می‌کرد نوشته بود که منحیث یک داکتر می‌خواهد در ساحه با مجاهدین کمک کند. "برخی اوقات میخواهم در خط مقدم جبهه بر دشمن حمله کنم ... شماری زیادی از افراد نمی‌توانند به اینجا بیایند و حمله کنند."

او به این گمان بود که این کارمند پولیس فدرال امریکا، قوماندان داعش در خارج است.

مسعود دو روز پس از ملاقات با این فرد، تکت طیاره خریداری کرد تا به اردن برود و از آنجا به سوریه برود.

پس از آنکه پروازها به دلیل گسترش کروناویروس تعلیق شد،‌ مسعود تلاش کرد از طریق کشتی های باربری به سوریه برود.

مقامات گفتند که این شهروند پاکستانی، قرار داد خانه اش را فسخ و از وظیفه اش نیز استعفا کرده بود.

صدای امریکا تلاش کرد تا در این مورد معلومات بیشتر به دست بیاورد،‌ اما دفتر سارنوال ایالت منیسوتا از دادن معلومات در این مورد خودداری کرد.

XS
SM
MD
LG