لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان یک خبرنگار منتقد حکومت را بازداشت کرد


 محسن بیگ هنگام انتقال به محکمه
محسن بیگ هنگام انتقال به محکمه

محسن بیگ، خبرنگار شناخته شدۀ پاکستانی که منتقد حکومت پاکستان است، روز چهارشنبه ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) از سوی پولیس آن کشور بازداشت شده است.

همکاران آقای بیگ و رسانه‌های محلی پاکستان خبر بازداشت او را تایید کرده اند.

محسن بیگ، ویراستار نشریۀ خبری "آنلاین"، چند روز پیش در یک میزگرد تلویزیونی گفته بود که عمران خان، صدر اعظم پاکستان بنابر داشتن رابطه دوستی با یکی از وزیران حکومتش، از این وزیر تقدیر و تمجید کرده است.

چندی پیش، صدر اعظم پاکستان، مراد سعید، وزیر مخابرات آن کشور را به حیث وزیری با بهترین عملکرد در کابینهٔ خود معرفی کرده بود.

براساس معلومات وزارت اطلاعات پاکستان آقای سعید پس از این اظهارات محسن بیگ، علیه او در محاکم فدرال شکایت درج کرده بود.

خانواده بیگ به خبرنگاران گفت که پولیس و مقامات یک ادارهٔ تحقیقات فدرال صبح چهارشنبه بالای خانهٔ آنان در اسلام‌آباد حمله کرده و او را بدون ذکر کدام دلیلی بازداشت کردند.

بازداشت آقای بیگ با محکومیت خبرنگاران پاکستانی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است. شاهدان می گویند که پولیس هنوز هم در خانه بیگ حضور دارند، اما جزییات بیشتری در مورد بازداشت این خبرنگار در دسترس نیست.

مقامات دولت پاکستان نیز تاکنون در مورد اظهار نظر نکرده اند.

پاکستان یکی از کشورهای مرگبار برای خبرنگاران است. بر اساس شاخص سالانهٔ کمیتهٔ حفاظت از خبرنگاران، پاکستان در سال ۲۰۲۰ در ردهٔ نهم کشورهایی قرار داشت که برای خبرنگاران مرگبار عنوان شده است.

XS
SM
MD
LG