لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ راکت پراگنی نظامیان پاکستانی بر روستا های کنر


روستاییان مجبور به فرار از خانه های شان شده اند
روستاییان مجبور به فرار از خانه های شان شده اند
مقامات محلی ولایت کنر ادعا دارند که درحدود صد ها راکت از سوى نظاميان پاکستانى بر دو ولسوالى مرزی ولايت کنر پرتاب شده است که چندین خانواده ساکن در این ساحه را مجبور به فرار به مناطق امنتر کرده است.

جنرال عبدالحبيب سيدخيل، قوماندان امنيه ولايت کنر به راديو آشنا گفت که از حوالى ساعت شش صبح تا هفت شام یک شنبه در حدود ۲۲۷ فير راکت ازسوى نظاميان پاکستانى بر ولسواليهاى شيگل و دانگام ولايت کنر پرتاب شده است.

قوماندان امنيه کنر مي گويد که راکتهاى نظاميان پاکستانى بر مناطق کوهستانی و زمین های زارعتی اصابت نموده وخسارات جانى در قبال ندارد.

آقای سید خیل افزود که وضعیت را به مرکز گزارش داده است، اما تا کنون دستوری از مقامات عالیرتبه دریافت نکرده و نیز از شدت حملات راکتی کاسته نشده است.

نشست بی ثمر

این در حالی است که هفتۀ گذشته نشست سه جانبه میان فرماندهان ارشد نظامی افغانستان، پاکستان و ناتو با تمرکز بیشتر بر مسایل امنیتی به ویژه راکت پراگنی های مرزی در کابل برگزار شد.

جنرال سيدخيل می گويد که چندين خانواده در دره شولتل ولسوالى شيگل مجبور به ترک خانه هايشان شده و به جاهای امن آن ولسوالی آواره شده اند. او افزود که اصابت راکت ها خسارات سنگینی را به جنگلات ولسوالی های یاد شده وارد کرده است.

پیشتر از این محمد عمر داودزی، وزیر داخله افغانستان به پاکستان هشدار داده بود که اگر حملات را کتی را به افغانستان متوقف نسازد، مسوول هرگونه پیامد ناگوار افغانستان نخواهد بود.

آقای داود زی گفت"همین قدر بس است وسکوت ما معنی این را نمی دهد که ناتوان هستیم ،سکوت ما نمونه همسایگی خوب با شما است و این را ناتوانی فکر نکنید."

نبرد دیگر

همچنان، قوماندان امنیه ولایت کنر می گوید که گروه هاى مخالف مسلح دولت بنام طالبان امارت وتحريک اسلام پاکستان در همين مناطق باهم درگيراند و در اثر تبادل آتش آنان نيز مردم منطقه آسيب پذير اند.

جنرال سيدخيل می گويد که مشکلات ونگرانيهاى باشندگان منطقه افزايش يافته ومکرراً خواهان توقف هرچه عاجلتر حملات استند.

وزارت دفاع افغانستان می گویدکه تفاوت نقشه های دست داشتۀ نظامی افغانستان و پاکستان، عامل عمدۀ کشیدگی های مرزی بین دو کشور است.

شیر محمد کریمی، لوی درستیز اردوی ملی افغانستان به رادیو آزادی گفته بود که مشکل نقشه ها یک مسئله استراتیژیک است و تا زمانیکه این مسئله حل نشود، بالای مسایل تکتیکی تاثیر گذار خواهد بود.
XS
SM
MD
LG