لینک های دسترسی

Breaking News

حملات متعدد طالبان پاکستانی جان سه منسوب پولیس را گرفت


شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان در مراسم جنازه یک منسوب پولیس که در اسلام آباد کشته شد، اشتراک کرد
شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان در مراسم جنازه یک منسوب پولیس که در اسلام آباد کشته شد، اشتراک کرد

پولیس پاکستان می‌گوید که شب گذشته در اثر چندین حملهٔ طالبان پاکستانی بر نیروهای امنیتی این کشور در اسلام‌آباد و مناطق ناآرام شمال غربی این کشور کم از کم سه منسوب پولیس کشته شدند.

مقامات پولیس پاکستان و همچنین سخنگوی طالبان پاکستان روز سه شنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) از کشته شدن سه جنگجوی طالبان در این حملات نیز گزارش دادند.

حمله نخست ناوقت دوشنبه در شهر اسلام‌آباد رخ داد که در آن یک افسر پولیس و دو مهاجم کشته شدند. این حمله نگرانی‌های را ایجاد کرده که گویا تندوان در یکی از امن ترین شهرهای پاکستان نیز حضور دارند.

اگرچه تندروان اغلب نیروهای امنیتی پاکستان را هدف قرار می دهند، اما اسلام‌آباد، پایتخت این کشور، در سال های اخیر عمدتاً آرام بوده است.

به گفتهٔ مقامات دو منسوب پولیس دیگر در حملات بعدی در شهرک‌های دیر و وزیرستان شمالی در ایالت خیبر پشتونخوا جان باختند.

محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی در تویتی مسوولیت این حملات را پذیرفته و افزوده است که یک تن از جنگجویان شان در ساحهٔ باجور کشته شده است.

طالبان پاکستانی که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان جسور شده اند، روز سه شنبه هشدار دادند که می توانند در آیندهٔ نزدیک حملات بیشتری را علیه نیروهای امنیتی پاکستان انجام دهند.

تحریک طالبان پاکستان در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد و مرگبارترین حملهٔ آن بر یک مکتب نظامی در سال ۲۰۱۴ بود که در آن در حدود ۱۵۰ متعلم کشته شدند.

XS
SM
MD
LG