لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت صدها فلسطینی معترض به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس


پس از اعلام طرح واشنگتن مبنی بر انتقال سفارتخانه امریکا به بیت المقدس، هزاران فلسطینی دست به مظاهره زدند و صد ها تن آنان به خاطر اعتراضات خشونت آمیز توسط نیرو های اسراییلی بازداشت شدند.

مظاهره کنندگان فلسطینی و نیرو های امنیتی اسراییل یک بار دیگر در یک رویارویی قرار گرفته اند – رویارویی که یکی در آن سنگ پرتاب می کند و دیگری گاز اشک آور. این در حالیست که بسیاری از این رویارویی ها و درگیری ها تلفات نیز در پی داشته است.

اخیراً تصویر ویدیویی از عهد تمیمی، یک دختر ۱۷ ساله فلسطینی نشر شده که در ۱۵ ماه دسمبر او را ظاهرا هنگام درگیری فزیکی با دو سرباز اسراییلی نشان می دهد.

یک محکمه اسراییلی دیروز حکم صادر کرد که تا تمیمی همراه با مادر و یکی دیگر از بستگان اش که در تصویر ویدیویی دیده می شوند، تا روز پنجشنبه در بازداشت نیرو های اسراییلی باشند.

پس از بازداشت این دختر نوجوان فلسطینی به دنبال نشر گسترده تصویر ویدیویی از رفتار او با سربازان اسراییلی، این دومین بار است که زمان بازداشت او تمدید می شود.

گابی لسکی، وکیل خانواده التمیمی می گوید "ما می بینیم که اگر بازداشت التمیمی فقط به منظور انجام تحقیقات در مورد آنچه می بود که در آن تصویر ویدیویی اتفاق افتاده بود، پس او باید قبلاً رها می شد. اما رفتار پولیس و نیرو های امنیتی (اسراییل) نشان می دهد که این یک بازداشت مجازاتی است و هدف آن تحقیر کردن این دختر و خانواده او است. امیدوارم محکمه به این همه پایان بدهد."

پس از آنکه دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ششم ماه دسمبر بیت المقدس را به حیث پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت، تشنج ها در سرزمین های فلسطینی افزایش یافت.

از آن زمان تا کنون، درگیری و رویارویی های خشونت آمیز بین فلسطینییان و اسراییلی ها آغاز شده است. در این درگیری ها کم از کم ۱۲ فلسطینی کشته و صد ها تن دیگر آنان توسط نیرو های اسراییلی بازداشت شده اند.

اظهر ابو سرور یکی از باشندگان شهر بیت لحم در کرانه غربی است. ابو سرور گفت "ما اکنون به سرکوب شدن توسط اشغالگران (اسراییلی) عادت کرده ایم. آنان همواره تلاش می کنند تا صدای ما را خاموش کرده و نگذارند پرچم خود را به اهتزاز بیاوریم. ما اینجا آمده ایم تا برای آنان یک پیام روشن را بیان کنیم و آن اینکه بیت المقدس پایتخت ابدی ماست."

اورین هازان، یک قانونگذار راستگرای اسراییلی دیروز در کنار یک گروه از اسراییلی ها علیه حماس اعتراض کرد.

عکس آرشیف
عکس آرشیف

این گروه از اسراییلی ها موقتاً مسیر موتر بس های را مسدود کردند که بستگان زندانیان فلسطینی را به یک زندان اسراییل انتقال می داد.

هازان به یکی از این موتر بس ها رفت و به توهین خانواده های زندانیان فلسطینی پرداخت. هازان گفت "ما شما را از اینجا به زور اخراج می کنیم. زور و خشونت از این پس به نتیجه نمی رسد... شما ما را ترسانده نمی توانید... ما تبسم های زشت تان را از چهره های تان نابود خواهیم کرد. ما به شما اهمیت نمی دهیم و اگر شما طرز رفتار خوب ما را درک نکنید، ما به زور شما را به درک آن مجبور می کنیم. اگر ما به استفاده از زور تصمیم بگیریم، آسیب خواهید دید!"

حماس، گروه فلسطینی حاکم در باریکه غزه، رفتار اسراییل را در برابر مظاهره کنندگان فلسطینی نکوهش کرده است.

XS
SM
MD
LG