لینک های دسترسی

Breaking News

ضربات تازۀ نیرو های سوری بر داعش


نیرو های هوایی سوریه مواضع گروه داعش را در پالمیرا هدف قرار داده است
نیرو های هوایی سوریه مواضع گروه داعش را در پالمیرا هدف قرار داده است

نیرو های هوایی سوریه مواضع گروه داعش را در پالمیرا هدف قرار داده است. ناظران حقوق بشر سوریه می گویند که نیرو های حکومتی آن کشور امروز بر مواضع جنگجویان گروه داعش در شهر پالمیرا حد اقل پانزده حملۀ هوایی انجام داده اند.

به گفتۀ این فعالان در حملات امروز یک ساختمان استخبارات نظامی و یک شفاخانه نیز هدف قرار داده شده است.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه همچنان گفته است که جنگجویان داعش پس از تصرف شهر پالمیرا، ٢١٧ تن را که شامل کودکان، نرسان، و نیروهای امنیتی سوریه میشد، کشته و بیش از ٦٠٠ تن دیگر را اسیر گرفته اند.

اما رسانه های دولتی سوریه خبر می دهد که جنگجویان گروه دولت اسلامی حد اقل چهارصد تن را در شهر پالمیرا کشته اند.

بر اساس رسانه های دولتی سوریه شمار زیادی از این کشته شدگان، مامورین دولتی بودند.

فعالان حقوق بشر سوریه در رسانه های اجتماعی میگویند صد ها جسد، که گمان می رود اجساد طرفداران حکومت باشند، بر روی جاده ها دیده شده است.

به گفتۀ این فعالان، حد اقل ٣٠٠ سرباز سوریی دیگر نیز در جریان جنگ و قبل از تصرف شهر پالمیرا کشته شده بودند.

شهر پالمیرا چهار شنبۀ گذشته به دست جنگجویان گروه دولت اسلامی سقوط کرد، یعنی فقط چند روز پس از تصرف شهر رمادی عراق که در همسایگی سوریه موقعیت دارد.

اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده دیروز در یک مصاحبۀ تلویزیونی، از کارکرد نیرو های عراقی در دفاع از شهر رمادی، انتقاد کرد و گفت که گویا نزد آنان، ارادۀ جنگ با داعش در رمادی وجود نداشت. اما سعد الحدیثی سخنگوی حکومت عراق امروز گفت که به آقای کارتر در این مورد، معلومات غلط ارایه شده است.

هراس از بیجاشدگان

سقوط رمادی باعث بیجا شدن شماری زیاد از باشندگان آن شهر شد. بعد از رفع محدودیت ها توسط حکومت عراق، هزاران تن از این بیجاشدگان امروز اجازۀ وارد شدن به بغداد را دریافتند، اما مشروط بر این که هر خانوادۀ بیجاشده، ضمانت گردد.

حکومت عراق در ابتدا از هراس این که ممکن جنگجویان دولت اسلامی نیز با ورود این بیجاشدگان به بغداد رخنه کنند، مانع داخل شدن این بیجا شدگان به پایتخت عراق شده بود.

براساس سازمان بین المللی برای مهاجرت، بیش از ۴٠ هزار نفر از جمعۀ گذشته از زمانی که جنگجویان گروه دولت اسلامی رمادی مرکز ولایت انبار را تصرف کرده است، آن ولایت را ترک گفته اند.

پس از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده، تصرف شهرهای پالمیرا در سوریه و رمادی در عراق، بزرگترین موفقیت برای گروه داعش دانسته می شود.

XS
SM
MD
LG