لینک های دسترسی

Breaking News

تقویم انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی اعلام شد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تقویم انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی را که قرار است در ۲۸ میزان سال روان خورشیدی برگزار شود، اعلام کرد.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که بربنیاد تقسیم اوقات زمانی انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی، ثبت نام نامزدان ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی، ۵ جوزا آغاز و تا ۲۲ جوزا ادامه می‌یابد.

آقای صیاد، گفت که براساس این تقویم، در ۱۹ عقرب نتایج ابتدایی و در ۲۹ قوس نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه اعلام خواهد شد.

به گفته آقای صیاد، نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولسوالی ۱۸ قوس و نتایج نهایی آن ۴ دلو سال جاری خورشیدی اعلام می‌گردد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که پس از بررسی اسناد نامزدان و اعتراضات در برابر فهرست ابتدایی نامزدان ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی، در تاریخ ۱۲ اسد فهرست نهایی کاندیدان اعلام خواهد شد.

آقای صیاد، در مورد فهرست مراکز رأی‌دهی گفت "نهایی سازی لیست مراکز رأی‌دهی از نظر امنیتی است که دو سرطان اعلام می‌شود".

بربنیاد این تقویم انتخاباتی، دوره مبارزات انتخاباتی نامزدان ولسی جرگه از ۵ میزان و از نامزدان شوراهای ولسوالی از ۱۱ میزان آغاز و تا ۲۵ میزان ادامه می‌یابد.

به گفته آقای صیاد، دو روز قبل از برگزاری انتخابات، ۲۶ و ۲۷ میزان دورۀ سکوت نامزدان ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی خواهد بود و روز ۲۸ میزان انتخابات برگزار خواهد شد.

بربنیا این تقویم، پس از جمع‌آوری و بررسی شکایات، نتایج انتخابات ولسی جرگه در ۲۹ قوس و از انتخابات شوراهای ولسوالی در ۴ دلو اعلام خواهد شد.

این در حالی است که روند ثبت نام رأی‌دهندگان، تاریخ ۲۵ حمل آغاز شده و بربنیاد این تقویم در دو مرحله تا ۲۲ جوزا ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG