لینک های دسترسی

Breaking News

ایران ۱۲۰ نفر را به اتهام 'ناهنجاری‌های اخلاقی' بازداشت کرد 


پولیس در ولایت مازندران ایران ۱۲۰ گردشگر را به اتهام شراب‌نوشی، روابط نامشروع، رقص مختلط و سایر "ناهنجاری‌های اخلاقی" بازداشت کرد.

خبرگزاری دولتی صدا و سیمای ایران به نقل از رییس عمومی قوۀ قضایی این ولایت گزارش داده که گفته است: "اعضای این تور گردشگری غیرمجاز، در جنگل پی رجه شهرستان نکا اقدام به نصب بنر‌های شیطان پرستی و اعمال مجرمانه مانند شرب خمر، روابط نامشروع، رقص مختلط، کشف حجاب و دیگر موارد خلاف شرع و قانون کرده که توسط پولیس امنیت اخلاقی دستگیر و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد."

محمد صادق اکبری، رییس عمومی قضایی این ولایت گفته است که "با افرادی که بدون توجه به ارزش‌های اخلاقی، فرهنگ بومی منطقه‌ای و اصول گردشگری به دنبال ابتذال اند" برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

شهروندان ایران همواره برای گردشگری و رفع خستگی به مازندران می‌روند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ در ایران، پوشیدن حجاب برای زنان اجباری شد، اما زنان در این کشور در طول دو دههٔ گذشته از این محدوده پا فراتر گذاشته و اکثراً در شهر‌های بزرگ این کشور به گونه‌ای چادر به سر می‌کنند که موهای شان نمایان می‌شود.

بر اساس قوانین ایران، تنها شهروندان غیرمسلمانان این کشور حق نوشیدن نوشابه‌های الکولی را دارند، اما رقصیدن مردان و زنان مجاز نیست.

پولیس ایران در ماه اپریل نیز سه زن را پس از نشر ویدیویی بازداشت کردند که در آن این سه زن در حالی دیده می‌شوند که در یک قبرستان می‌رقصند.

رقص کردن با تفکیک جنسی در این کشور جرم پنداشته نمی‌شود، اما کارشناسان حقوقی می‌گویند که اگر کسی در انظار عام رقص کند یا ویدیویی از آنان نشر شود که به نجابت عامه صدمه وارد کند، مورد پی‌گرد قرار خواهند گرفت.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های صدا و سیما و فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG