لینک های دسترسی

Breaking News

گیرماندگان شاهراه کابل - کندهار با کمبود آب و غذا مواجه اند


شاهراه کابل - کندهار از سه روز گذشته مسدود است
شاهراه کابل - کندهار از سه روز گذشته مسدود است

شاهراه کابل - کندهار برای سومین روز به روی ترافیک مسدود است و مسافرینی که گیرمانده اند؛ با کمبود آب و غذا مواجه اند.

هزاران مسافر از دو روز بدینسو در ساحه موشکی ولسوالی قره باغ گیر مانده و خواستار بازگشایی شاهراه کابل - کندهار اند.

شماری از مسافرین به رادیوآشنا - صدای امریکا می‌گویند که با کمبود نان و آب مواجه اند و دولت باید هرچه زودتر این شاهراه را به روی ترافیک باز کند.

غلام محبوب یکی از مسافرین می‌گوید "در ساحه موشکی صدها موتر و هزاران مسافر گیر مانده اند و ما خواستار بازگشایی راه استیم، مسافرین نان ندارند و آب ندارند، در اینجا اطفال و زنان نیز در بین مسافرین هستند".

از سویی هم متعرضانی که این شاهراه را بسته اند، به حکومت هشدار می‌دهند، در صورتی که عاملین رویداد جمعه شب محاکمه نشوند، مظاهره‌کنندگان، مسیرهای پکتیکا و غزنی را نیز امروز خواهند بست.

محمدفاروق ترکی، یکی از مظاهره‌کنندگان می‌گوید"هیأتی که از کابل آمده ما از آنان خواستیم که عدالت تأمین شود و دو تن گروگان گرفته شده، آزاد شوند و هیأت برای ما گفت که ما این خواسته‌های شما را با مرکز شریک ساخته، دوباره به شما خبر می‌دهیم".

صدها تن از باشندگان شیرآباد ولسوالی قره باغ غزنی پس از آن شاهراه کابل کندهار را به روی ترافیک بستند که جمعه شب افراد مسلح ناشناس دو فرد ملکی را در این روستا به قتل رساندند.

مقامات محلی غزنی می‌گویند که برای دستگیری عاملین رویداد جمعه شب آغاز شده است؛ اما مخالفان مسلح از وضعیت به وجود آمده به نفع خود استفاده می‌کنند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید "مردم روز گذشته تعهد کرده بودند که مسیر باز می‌شود؛ اما متأسفانه مخالفین در بین مظاهره‌کنندگان جا گرفته و آنان را تهدید می‌کند که مسیر باز نشود".

آقای نوری می‌گوید که مسیر شاهراه کابل - کندهار در ساحه موشکی قره باغ مسدود است و تلاش‌های حکومت و بزرگان جریان دارد تا هرچه زودتر این شاهراه باز ­­­شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG