لینک های دسترسی

Breaking News

دومین جشنواره زراعتی و فرهنگی گل کچالو در بامیان


دومین جشنواره‌ای زراعتی و فرهنگی، گل کچالو در ولایت بامیان امروز جمعه (۵ اسد) با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری آغاز شد.

برگزار کنندگان این جشنواره، هدف از راه اندازی این برنامه را رشد تولید و بازاریابی برای محصولات زراعتی به خصوص کچالوی بامیان می‌خوانند.

عبدالوهاب محمدی، رئیس زراعت آبیاری و مالداری ولایت بامیان گفت:" این دومین جشنواره گل کچالو است که به منظور بازاریابی و معرفی این محصول عمده زراعتی بامیان برگزار شده است".

رئیس زراعت بامیان افزود که بیش از ۳۰ نوع کچالو در فارم تحقیقاتی این ولایت زیر آزمایش است و به زودی برای دهاقین بامیان توزیع می‌شود.

بامیان از ولایات زراعتی افغانستان است که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن (نیم کچالوی مورد نیاز افغانستان) را تولید می‌کند.

محمدطاهر زهیر، والی بامیان گفت:"امسال از طریق بنیاد انکشافی کشور سویس ۱۰ هزار دهقان زیر حمایت قرار می‌گیرند که در این زمینه در مدت چهار سال آینده ۷میلون یورو برای رشد زراعت بامیان مصرف می‌شود".

در این جشنواره در کنار نمایش انواع محصولات زراعتی بامیان، چندین نوع کچالوی تولید شده در این ولایت نیز به نمایش گذاشته شده است.

اجرای موسیقی محلی، تئاتر و دکلمه شعر شامل این جشنواره بود.

در این جشنواره بیش از ۳۰ نوع غذای محلی تهیه شده از کچالو، برای اشتراک کنندگان تهیه شده است.

این جشنواره یک روزه از سوی اداره محلی بامیان، سازمان غذایی و زراعت ملل متحد و ریاست زراعت این ولایت، برگزار شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG