لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون توانایی نیرو های افغان را مثبت خواند


وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان توانسته اند تا مانع تصرف مناطق استراتیژیک توسط گروه طالبان شوند.

وزارت دفاع ایالات متحده در یک گزارش که روز جمعه به کانگرس آن کشور فرستاد، گفته است که با وجود شدت خشونت ها در افغانستان، حکومت آن کشور هنوز هم کنترول بر همه مراکز بزرگ جمعیتی و راه ها ارتباطی در افغانستان را حفظ کرده است.

اما در این گزارش آمده است که مراکز ولسوالی ها در هلمند و شماری از ولایت های شرقی و جنوب غربی افغانستان هنوز هم مورد حمله طالبان قرار می گیرد.

این گزارش که وضعیت امنیتی افغانستان را از اول دسمبر ۲۰۱۵ الی ۳۱ ماه می سال جاری بررسی کرده است، می افزاید که توانایی نیرو های امنیتی و دفاعی افغان در حفظ ثبات و امنیت در بهار و تابستان امسال که فصل های جنگ تلقی می شود، مثبت می باشد.

به اساس این گزارش، نیرو های امنیتی و دفاعی افغان از رهگذر توانایی در مقایسه با گروه های شورشی برتری قابل توجهی دارند.

با آن هم، در این گزارش به برخی کاستی های این نیرو ها در بخش جمع آوری و توزیع معلومات استخباراتی، قابلیت عملیات هوایی و استفاده همزمان چندین جنگ افزار در جریان عملیات های نظامی نیز اشاره شده است.

پنتاگون نیرو های ویژه افغان را از بهترین نیرو ها در نوع خود در منطقه خوانده است.
پنتاگون نیرو های ویژه افغان را از بهترین نیرو ها در نوع خود در منطقه خوانده است.

گزارش وزارت دفاع امریکا می افزاید که مهارت نیرو های امنیتی و دفاعی افغان در طرح و عملی ساختن عملیات های بزرگ تهاجمی در حال افزایش می باشد.

در این گزارش از نیرو های ویژه افغان به عنوان "تواناترین" بخش نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان و یکی از "بهترین" نیرو های عملیات ویژه در منطقه نام برده شده است.

این گزارش یک بار دیگر روی ادامه حمایت ایالات متحده و کشور های عضو ناتو از حکومت افغانستان تاکید شده است.

از جانب دیگر، وزارت دفاع امریکا در این گزارش گفته است که پاکستان باید نقشی را در کاهش تهدید از سوی دهشت افگنان و گروه های شورشی در منطقه بازی کند.

XS
SM
MD
LG