لینک های دسترسی

Breaking News

شکایت از ادامه عملیات شب هنگام در کندهار


شماری از مردم در شهر کندهار از برخورد نادرست نظامیان خارجی و افغان در جریان عملیات شب هنگام شکایت دارند. در تازه ترین مورد، به گفته مردم محل، نیروهای افغان و خارجی شب شنبه دو باشنده ناحیه ششم شهر کندهار را باخود بردند. مردم محل از برخورد خشن این نیروها شکایت دارند.

محمد رسول پیرمرد شصت ساله که دو فرزندش را نیروهای خارجی و افغان شب شنبه باخود بردند، به رادیو آشنا صدای امریکا گفت "چرا با ما چنین برخورد می شود؟ پسر بزرگم عالم دین است. آیا عالم دین بودن گناه است؟ پسر خوردم در ریاست مخابرات کار می کرد و در اوقات غیر رسمی همرای برادرم خیاطی می کرد. نمی دانم گناه ما چیست."

سردارمحمد، باشندۀ دیگر این محل است که تمام اسباب خانه ش در جریان تلاشی از سوی نیروهای امنیتی تیت و پاشان گردیده می گوید نیروهای مسلح درنیمه شب داخل منزل وی گردیده، او و بچه هایش را بسته، بعد اشیای منزل او را پاشان و پایمال نمودند.

سردار محمد می گوید"اگر ثبوت ویا شواهدی علیه ما داشته باشد، مرا همراه با تمام خانواده ام بسوزانند اما اگر چیزی وجود نداشته باشد، چرا در نصف شب در منزلم داخل گردیده اند؟ چرا از طرف روز هر کسی که برایشان مشکوک است، را نمی برند؟"

باشندگان ناحیه ششم هشدار دادند اگر عملیات شب هنگام همچنان ادامه یابد و افراد گرفتار شده آزاد نشوند، آنها دست به مظاهرات خواهند زد.

تایید عملیات

مقام های محلی عملیات شب هنگام را برای دستگیری مخالفین مسلح دولت و دیگر عناصر خرابکار، موثر می خوانند.

جاوید احمد فیصل، سخنگوی والی کندهار به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که عملیات شب شنبه بر اساس اطلاعات درست صورت گرفت. او گفت که افراد توقیف شده فعالیت های مشکوک انجام می دادند و جزئیات آن در نتیجه تحقیقات مشخص خواهد شد.

عملیات شب هنگام یکی از تکتیک های بحث برانگیز نیروهای خارجی و افغان در مبارزه بر ضد مخالفین مسلح دولت است که بارها مورد انتقادات شدید مقام های افغان، بویژه رئیس جمهور حامد کرزی، قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG