لینک های دسترسی

Breaking News

جاده های هرات ’کاهگل ‘شد


عکس از خلیل نورزایی/صدای امریکا
عکس از خلیل نورزایی/صدای امریکا
این روزها هرات تبدیل شده به شهر اعتراض ها. یك روز اعتراض به نبود قوماندان امنیه، روز دیگر اعتراض به نبود رئیس شورای ولایتی و روز یکشنبه اعتراض به کارکردهای شاروال.

صدها هراتی روز یكشنبه در یک اعتراض مدنی به خرابی اسفالت جاده ها، دست به نهال شانی در جاده ها زدند. آنها همچنان در چاله های جاده ها کچالو کاشتند، ماهی رها کردند و بخش های را هم کاهگل کردند.

اعتراض كننده گان گفتند، بازسازی جاده های شهر هرات برای سالها متوقف شده است.

یک تن از اعتراض کننده گان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت "گودی و چغوری سرك ها مردم را آزار می دهد، مردم اذیت می شوند و نظم شهری و پلان شهری وجود ندارد. وقتی می گویند که شهر ما خانهء ما است، خانه فرش می خواهد، شهرهم كه خانه شد سرک و اسفالت می خواهد."

اعتراض روز یکشنبه از جاده مسجد جامع بزرگ هرات آغاز و تا مقابل ساختمان كار والی هرات ادامه یافت.

خلیل عمادی، یكی از مسئولان برگزاری این اعتراض در هرات گفت که هدف مردم انتخاب یک شاروال نو است.

مشکل از کابل است

عبدالاحمد فقیریار، رئیس اداری و سرپرست شاروالی هرات مشکلات بازسازی جاده ها را مقامات در کابل نسبت داد.

آقای فقیریار گفت"تقاضایهمشهریان ما درست است و ما كاملا اماده گی برای انجام این كار را داریم. ما بودیجه خود را برای منظوری به مقام های مركزی فرستاده ایم و تا زمانی كه این بودجه منظور نشود به هیچ عنوان شاروالی نمی تواند، خدمات ارایه كند چون ما پول نقد نداریم كه امروز مردم تظاهرات كردند و ما فردا شروع به حل مشكل نماییم."

مسئولین شاروالی هرات می گویند که براساس پیش بینی ها این اداره در سال ۱۳۹۲ خورشیدی، عواید شاروالی هرات به بیش از یك میلیارد وهشتاد میلیون افغانی خواهد رسید. مقامات می گویند که فقط پانزده میلیون افغانی برای بازسازی چهل کیلومتر جاده های شهری، تخصیص یافته است.

عکس های مرتبط با این گزارش را از اینجا ببینید.
XS
SM
MD
LG