لینک های دسترسی

Breaking News

وزش باد و بارندگی‌های شدید موجب لغو هزاران پرواز در امریکا شده است


وزش شدید باد و بارندگی‌های شدید و برفباری روز جمعه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) موجب هرج و مرج در سراسر ایالات متحده شده، زیرا هزاران پرواز لغو و شاهراه‌های عمده بر روی ترافیک مسدود شده است.

وزش باد‌ها و بارندگی‌های شدید در حالی در بخش اعظم ایالات متحده رخ داده است که میلیون‌ها نفر در این وقت سال قبل از رسیدن عید کرسمس از یک ایالت به ایالت دیگر سفر می‌کنند و ماه دسمبر یکی از پر ازدحام ترین ماه‌ها در این کشور می‌باشد.

بر اساس گزارش ادارهٔ‌ ملی آب و هوای ایالات متحده،‌ درجهٔ حرارت در برخی نقاط از چهار درجهٔ سانتی‌گراد به تا منفی ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد می‌رسد. سرمای شدید توام با وزش باد و بارندگی‌های شدید زمستان، ۲۴۰ میلیون نفر که ۷۲ در صد جمعیت امریکا را تشکیل می‌دهد، به گونه‌ای متاثر ساخته است.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون نفر در جنوب و شرق ایالات متحده روز جمعه بدون برق به سر بردند و در شرایط سرمای شدید، این وضعیت برای مردم قابل نگرانی است.

انجمن موتر سازی ایالات متحده، روز جمعه گفت که شرایط جاده‌ها در برخی نقاط امریکا هنوز هم خطرناک باقی مانده است. با این حال، انتظار می‌رود که ۱۰۰ میلیون نفر از این جاده‌ها استفاده کنند.

ادارات حمل و نقل در ایالت‌های داکوتای شمالی و جنوبی، اوکلاهما، آیووا و برخی مناطق دیگر گزارش داده اند که جاده‌ها پوشیده از یخ استند،‌ قابلیت دید به دلیل غبار به صفر رسیده و از مردم خواسته اند تا در خانه‌های شان باقی بمانند.

وزش باد و بارندگی‌های شدید موجب لغو هزاران پرواز در سراسر ایالات متحده نیز شده است. بر اساس گزارش ویب‌سایت آگاهی پرواز (Flight Aware ) بیش از ۳۵۲۰ پرواز روز جمعه در سراسر امریکا لغو شده و ۱۹۰۰ پرواز دیگر به تاخیر افتاده است و بسیاری از این پرواز‌ها در میدان‌های هوایی بین المللی مانند نیویارک، سیاتیل و شیکاگو لغو شده و یا به تاخیر افتاده اند.

XS
SM
MD
LG