لینک های دسترسی

Breaking News

فردی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کرده بود، از زندان آزاد شد


مقام‌های ولایت هرات تأیید کرده اند که عبدالواحد دادشانی، جوانی که روز جمعۀ گذشته در مسجد جامع هرات به سوی گلبدین حکمتیار کفش پرتاب کرده بود، از زندان آزاد شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، هر چند این فرد را آقای حکمتیار مورد "عفو" قرار داده و گفته بود که با او هیچ کاری ندارد؛ اما نهادهای امنیتی – کشفی هرات به خاطر روشن‌شدن زوایای دیگر این قضیه تحقیقات شان را انجام دادند.

آقای فرهاد افزود "شاکی خصوصی اینها نداشتند؛ اما ادارات کشفی و امنیتی ما بررسی‌های خود را پیرامون ابعاد مختلف این رویداد بررسی‌های خود را آغاز کردند، بررسی‌ها نشان داد که این آدم به هیچ جناح و گروهی وابستگی دیگه ندارد، بلاخره او را رها ساختند امروز".

مقام‌های ولایتی هرات، هرگونه شکنجه‌شدن دادشانی، را رد کرده اند.

قبل از این که عبدالواحد دادشانی آزاد شود، شماری از فعالان مدنی هرات برای آزادی وی از بند امنیت ملی افغانستان، با راه‌اندازی تظاهراتی دادخواهی کردند.

عبدالواحد دادشانی روز جمعۀ گذشته، هنگامی که گلبدین حکمتیار در مسجد جامع هرات سخن می‌زد، کفش‌اش را به سوی وی پرتاب کرد که به دنبال این کار، از سوی امنیت ملی افغانستان بازداشت گردید.

این کار، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کنش و واکنش‌هایی زیاد به دنبال داشت.

آقای دادشانی تا اکنون در مورد بازداشت‌شدنش و این که چی تحقیقاتی از وی صورت گرفته است؛ با رسانه‌ها حاضر به گفتگو نشده است.

XS
SM
MD
LG