لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت پنج تن از اثر حملات انتحاری هنگام ورود جنرال پترییس به افغانستان


هلاکت پنج تن از اثر حملات انتحاری هنگام ورود جنرال پترییس به افغانستان
هلاکت پنج تن از اثر حملات انتحاری هنگام ورود جنرال پترییس به افغانستان

جنرال دیفید پترییس بروز جمعه وارد کابل گردید تا فرماندهی 140 هزار عسکر ایالات متحده و ناتو مستقر در افغانستان را به دست گیرد. قومندان جدید قوای بین المللی یک روز بعد از آن وارد کابل گردید که مجلس سنای ایالات متحده، توظیف وی به این سمت را منظور نمود.

کارل ایکنبیری سفیر ایالات متحده در کابل و مارک سیدویل نمایندۀ ارشد ناتو در افغانستان جنرال پترییس را هنگام ورودش همراهی مینمودند.

ساعاتی قبل از مواصلت وی، بم گزاران انتحاری طالب بر یک دفتر قرارداری ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحده یا USAID در ولایت قندهار حمله نموده، پنج تن را کشته و حد اقل 24 تن دیگر را مجروح نمودند.

مقامات افغان میگویند، یک بم گزار انتحاری، موتر خود را در مقابل دروازه دخولی تعمیر این دفتر قراردادی مستقر در شهر قندز منفجر ساخت تا به پنج جنگجوی دیگر زمینۀ ورود به تعمیر را مساعد سازد.

قربانیان شامل حد اقل دو شهروند افغان و سه کارمند خارجی اتباع آلمانی، برتانیه و فلپیین می باشد.

تمام حمله کنندگان در جریان تبادلۀ آتش با قوای امنیتی افغان به قتل رسیدند، درگیری مستقیم برای مدت پنج ساعت طول کشید. طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، حمله را تقبیح نموده آن را کار کسانی خواند که میخواهند از روند بازسازی افغانستان جلوگیری نمایند.

کمیتۀ روابط خارجی کانگرس ایالات متحده نیز طی یک اعلامیۀ مطبوعاتی، این حمله را اقدام بیرحمانه بر کارمندان امداد بشردوستانه عنوان نموده، مراتب تسلیت خود را برای فامیل ها، رفقا، و همکاران کارمندان مقتول USAID در ولایت قندز، ابراز داشت.

قوماندانی مشترک نیرو های آیساف در کابل نیز با نشر اعلامیۀ ضمن محکوم نمودن این حمله، آنرا تلاش های خودخواهانه بازدارندۀ شورشیان توصیف کرد.

اعلامیۀ آیساف بر تعهد این قوا برای مشارکت با افغان ها و استقرار امنیت در افغانستان تاکید ورزید.

XS
SM
MD
LG