لینک های دسترسی

Breaking News

خط هوایی ملی پاکستان از پرواز به اروپا منع شد


ادارۀ مصوونیت هوانوردی اتحادیه اروپا گفته است که خط هوایی بین‌المللی پاکستانی اجازه نخواهد داشت تا شش ماه آینده به اکثر بخش‌های اروپا پرواز کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارش‌ها مبنی بر تقلب یک سوم پیلوت‌های پاکستانی در امتحان پیلوتی شان در رسانه‌ها نشر شد.

ادارۀ مصوونیت هوانوردی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اول جولای (۱۱ سرطان) با نشر نامه‌ای در مورد اعتبار جواز پیلوتان پاکستانی ابراز نگرانی کرده است.

در این نامه آمده است: "پاکستان در حال حاضر قادر نیست تا متصدیان و طیاره‌های خود را در مطابقت با معیارهای قابل اجرای بین‌المللی، تصدیق و نظارت کند".

غلام سرور خان، وزیر هوانوردی پاکستان هفتۀ گذشته گزارش داد که ۲۶۰ پیلوت از جمع ۸۶۰ پیلوت پاکستانی، جواز شان را به گونۀ نادرست به دست آورده اند.

این افتضاح زمانی آشکار شد که تحقیقات در مورد علت سقوط طیارۀ خط هوایی پاکستان در شهر کراچی آغاز شد، در این سانحه که به تاریخ ۲۲ می به وقوع پیوست، ۹۷ نفر کشته شد.

تحقیقات نشان داد که مقام‌های هوانوردی ملکی پاکستان به کسانی جواز پیلوتی صادر کرده اند که در امتحان پیلوتی شان تقلب صورت گرفته است.

در پی این افتضاح، پنج مقام ادارۀ هوانوردی ملی پاکستان از وظایف شان برکنار شدند و سپس خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان ۱۵۱ پیلوت خود را به ظن تقلب در امتحان پیلوتی از پرواز منع کرد.

خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان در حال حاضر، به دلیل همه‌گیری کروناویروس به اروپا پرواز ندارد، اما انتظار می‌رفت که پروازهای این شرکت تا دو ماه دیگر به اسلو، کوپنهاگ، پاریس، بارسلونا و میلان از سر گرفته شود.

XS
SM
MD
LG