لینک های دسترسی

Breaking News

نمایشگاه 'اشک جنگ و لبخند صلح' در هرات برگزار شد


وزارت دولت در امور صلح با برگزاری یک نمایشگاه عکس زیر نام "اشک جنگ و لبخند صلح" در ولایت هرات بدنبال تبارز تفاوت های صلح و جنگ در قالب آثار هنری است.

مسوولین این وزارت می‌گویند که با برگزاری این نمایشگاه بدنبال ارایه تصویری شفاف از پیامدهای منفی جنگ و اثرات مثبت صلح استند.

دکتور محمد عارف کیانی، رییس زون غرب وزارت دولت در امور صلح می‌گوید در این نمایشگاه ۶۰ اثر نقاشی و کارهای گرافیکی که پیام شان تامین صلح و ختم جنگ است از سوی شماری از عکاسان و نقاشان زون غرب به نمایش گذاشته شده است.

رامین افشار و قدرت الله حمیدی دو تن از عکاسان اشتراک کننده در این نمایشگاه می‌گویند که در شرایط جنگی نیز می توان لبخندی را انعکاس داد که امیدها را زنده نگاه داشته و همگان را به محیطی عاری از جنگ ترغیب می‌کند.

برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که تاثیر فعالیت های اجتماعی در حوزه صلح می‌تواند همچنان مردم را به آیندۀ روشن و به دور از صدای گلوله امیدوار نگاه دارد.

وحید خطیبی و معصومه علیزاده دو تن از بازدیدکنندگان این نمایشگاه عکس نیز می‌گویند برنامه های فرهنگی از این دست می‌تواند به بلند بردن مورال و روحیه جمعی کمک کرده و شوق مردم را برای ادامه تحصیل، کار و زندگی زنده نگه دارد.

این نمایشگاه عکس برای نشان دادن صلح خواهی مردم و تنفر از جنگ در حالی برگزار می‌شود که در هفته های پسین و با شدت یافتن جنگ، اشک های ناشی از جنگ به مراتب از لبخند های صلح بیشتر در سیمای مردم افغانستان دیده می‌شود.

XS
SM
MD
LG