لینک های دسترسی

Breaking News

هفت آدم‌ربا در غزنی بازداشت شد


پولیس غزنی گفته است که این افراد تحت نام طالبان آدم‌ربایی می‌کردند.
پولیس غزنی گفته است که این افراد تحت نام طالبان آدم‌ربایی می‌کردند.

قوماندانی امنیۀ ولایت غزنی اعلام کرد که هفت عضو یک باند بزرگ آدم‌ربا در این ولایت بازداشت شده اند که در اختطاف چندین نفر در بخش‌های مختلف این ولایت دست داشتند.

به گفتۀ پولیس غزنی، این آدم‌ربایان بسیاری از افراد را زیر نام گروه طالبان می‌ربودند و در بدل رهایی آنان خواستار پرداخت صدها هزار دالر امریکایی می‌شدند.

در تازه‌ترین مورد این باند اختطاف‌چی، یک تبعه افغان را که در یونان زندگی می‌کند و برای رخصتی به غزنی آمده بود، اختطاف و در بدل رهایی وی بیش از ۱۰۰ هزار دالرامریکایی درخواست کرده بودند.

فهیم امرخیل سخنگوی پولیس غزنی به صدای امریکا گفت "این باند بزرگ در ساحات ولسوالی قره باغ، ملا نوح بابا و آب بند غزنی و ساحات شاه‌جوی ولایت زابل فعالیت داشتند که خوشبختانه هفت عضو این گروه توسط پولیس ملی و امنیت ملی بازداشت شدند".

آقای امرخیل افزود که تعداد این گروه آدم‌ربا به ۱۲ تا ۱۳ نفر می‌رسند و نیروهای امنیتی در تلاش بازداشت سایر اعضای این گروه اند.

در کنار حضور گسترده شورشیان مخالف دولت، ناامنی سبب شده است که گروه‌ها و باندهای مختلف غیرقانونی نیز در این ولایت فعالیت کنند.

سرمایه‌داران غزنی گفته اند که برعلاوۀ ناامنی، فعالیت این گونه گروه‌ها، زمینۀ سرمایه‌گذاری را برای آنان محدود ساخته است.

اما قوماندانی امنیه غزنی گفته است که امسال چندین گروه آدم‌ربا در این ولایت باز داشت شده اند.

حدود یک ماه قبل نیز نیروهای امنیتی غزنی گروهی از متجاوزان جنسی را که هنگام تجاوز از زنان فلمبرداری و در بدل حذف آن، پول مطالبه می‌کردند، بازداشت کرده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG