لینک های دسترسی

Breaking News

برمک: روند بیومتریک پولیس نزدیک به تکمیل شدن است


ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان، روز پنجشنبه گفت که تمام تدابیر برای تامین امنیت در ایام عید گرفته شده است و آتش بس اعلام شده از سوی رهبری دولت نیز رعایت میشود.

آقای برمک همچنان به مشکل نه پرداختن معاشات پولیس اشار کرد و اطمینان داد که "٩٥ درصد مشکل پولیس خیالی که باعث تاخیر پرداخت معاش پرسونل پولیس در سراسر کشور شده بود، حل شده و به زودی معاشات شان اجرا و"تا سه روز بعد از عید، میتوانند پول خود را برداشت نمایند".

وزیر امور داخله اضافه کرد که از سه ماه بدینسو فشار زیاد از سوی جامعه بین المللی بالای وزارت داخله وجود داشت گویا در صفوف پولیس افراد خیالی وجود دارند -اصلا وجود فزیکی ندارند. روی همین دلیل، همه منسوبین پولیس باید ثبت نام هویت و بیومتریک باید می شد.

به گفتۀ آقای برمک، روند ثبت نام هویت و بیومتریک منسوبین پولیس هم اکنون ادامه دارد و تا روز چهار شنبه ٩٥ در صد روند بیومتریک پولیس افغانستان تکمیل شد و متباقی پنج درصد دیگر در مدت یک و نیم ماه آینده که ضرب الاجل تعین شده از سوی جامعه بین المللی میباشد، تکمیل خواهد شد.

آقای برمک، در اشاره به آتش بس با طالبان گفت که "ما به آتش بس اعلام شده متعهد استیم و رعایت میکنیم، مگر تحرکات دشمنان در ولایات مانند غزنی ، فاریاب ، بدخشان و غیره به شدت ادامه دارد".

وزیر امور داخله از تمدید شدن زمان آتش بس ، ابراز امیدواری نموده گفت "در مذاکرات که ما با هیات پاکستانی ( جنرال باجوه ) در کابل داشتیم ، ما از ایشان تقاضا کردیم که در زمینه تمدید آتش بس و فراهم ساختن زمینه ها برای مذاکرات صلح آینده با افغانستان همکاری نماید."

XS
SM
MD
LG