لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس هند مراسم محرم را در کشمیر مختل و ده‌ها معترض را بازداشت کرد


پولیس هند روز یکشنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) ده‌ها معترض را در کشمیر بازداشت کرده و یک گردهمایی مسلمانان شیعه را که به مناسبت از یادبود ماه محرم برگزار شده بود، مختل کرد.

تظاهرات مسلمانان در شهر سرینگر کشمیر در اعتراض به مقررات سختگیرانۀ امنیتی که از سوی پولیس در آن شهر نافذ شده است، برگزار شده بود. وضع محدودیت بر مناسک مذهبی شیعیان و تجلیل از محرم و عاشورا نیز شامل آن است.

در سال ۲۰۲۰، ده‌ها نفر پس از آن در اثر پرتاب گلوله‌های رابری و کاربرد گاز اشک‌آور در کشمیر زخمی شدند که پولیس هند گردهمایی‌های شیعیان را برهم زد و عزاداران نیز در اعتراض به این اقدام به جاده‌ها ریختند.

پس از شورشگری‌های مسلحانۀ به خاطر جدایی کشمیر از هند که در سال ۱۹۸۹ آغاز شد، بر تجلیل از مراسم محرم در برخی قسمت‌های کشمیر زیر ادارۀ هند محدودیت و حتا ممنوعیت وضع شده است. در اثر این شورشگری‌ها هزاران غیرنظامی، شورشی و قوای حکومتی کشته شده اند.

مسلمانان کشمیر همواره شکایت دارند که حکومت هند زیر نام حفظ نظم و قانون، آزادی‌های مذهبی مسلمانان را محدود کرده است، حالانکه مناسک عبادی هندوها را که همه ساله در معبد امرنات در کشمیر برگزار می‌شود، ترویج می‌کند.

در مراسم امسال هندوها در معبد امرنات کشمیر که هنوز هم ادامه دارد، صدها هزار هندو از سرتاسر هند شرکت کرده و نیروهای امنیتی تدابیر شدید امنیتی را برای برگزاری این مراسم در فضای امن نافذ و راه‌های منتهی به این معبد را مسدود کرده اند.

XS
SM
MD
LG