لینک های دسترسی

Breaking News

ظن ابتلا به کووید۱۹؛ پمپیو به قرنطین رفت


مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۶ دسمبر (۲۶ قوس) پس از تماس با شخصی که آزمایش کووید۱۹ وی مثبت بر آمده است، به قرنطین رفت.

وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای پمپیو آزمایش کووید۱۹ شده و نتیجۀ آن منفی بوده است.

در این اعلامیه آمده است: "بر اساس رهنمودهای مرکز وقایه و کنترول امراض، او در قرنطین خواهد بود و زیر نظارت جدی تیم صحی وزارت خارجه قرار دارد."

وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که به دلیل حفظ محرمیت فردی، هویت کسی را که آقای پمپیو با وی تماس داشته است، افشا نمی‌کند.

پیش از این مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده و ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده به خاطر تماس با افرادی که آزمایش کووید۱۹ آنان مثبت بر آمده بودُ به قرنطین رفته بودند.

اما دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در ماه اکتوبر به خاطر ابتلا به کووید۱۹ سه روز در شفاخانه بستر شده بود. ملانیا ترمپ، همسر و بارون فرزند آقای ترمپ نیز در آن هنگام به کووید۱۹ مبتلا شده بودند.

آقای پمپیو در جریان همه‌گیری کروناویروس سفرهای متعدد خارجی به نقاط مختلف جهان داشته است، اما همواره در این سفرها ماسک بر صورت داشته است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکیز، شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده تا چاشت چهارشنبه نزدیک به ۱۶.۸ میلیون نفر و مرگ و میر ناشی از بیماری در این کشور به حدود ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG