لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ : آزار جنسی در کلیسا به فعالیت‌های مذهبی ضربه می‌زند


از آغاز احراز مقام اعظم کلیسا در سال دو هزار و سیزده ی میلادی، پاپ فرانسیس توجه ویژه ای به مقابله به موضوع آزار و اذیت جنسی کودکان توسط کشیشان و خادمین کلیساها داشته است و در این مدت همیشه وعده کرده که با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد داد.

در همین راستا، پاپ فرانسس طی سفر مهمی که در آگست سال گذشته به ایرلند داشت، از قربانیانی که توسط کلیساهای قدرتمند آن کشور مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند، رسماً معذرت خواهی کرد.

اما قربانیان آزار جنسی و حامیان آنان تلاش های واتیکان و شخص پاپ را کافی ندانسته و از کلیسای کاتولیک برای خاموش کردن و منزوی ساختن قربانیان آزار واذیت جنسی در کلیساها انتقاد می کنند.

نشست چهار روزه در واتیکان که با حضور صد و نود اسقف و کشیش از بیش از صد و سی کشور جهان برگزار گردید، واکنش های مختلفی را در میان قربانیان آزار و اذیت جنسی کلیساها برانگیخته است. برخی ها برگزاری این نشست را یک پیروزی می دانند زیرا به گفته این قربانیان، در گذشته کلیسای کاتولیک حتا حاضر به پذیرش چنین مشکلی نبود.

Pope
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:03:40 0:00

کارشناسان می گویند که این نشست از آن جهت مهم است که می تواند اسقفان را وادار سازد تا علیه چنین رویدادهایی اقدام کنند اما بدون داشتن یک خط مشی دقیق، تطبیق این خواسته ی پاپ متزلزل به نظر می رسد.

با وجود استقبال گسترده از این کنفرانس،برای بسیاری از قربانیان این نشست نتوانست جدیت پاپ فرانسیس را در خصوص دادخواهی برای قربانیان و سختگیری بیشتر بر کلیساها نشان دهد زیرا واتیکان هنوز هم آماده نیست تا مدارک مربوط به آزار و اذیت جنسی کلیساها را منتشر سازد.

این قربانیان می گویند که این نشست فاقد یک برنامه مدون بود و صرفا بازی با کلمات بوده است.

این قربانیان می گویند که آن ها هنوز منتظرند تا واتیکان رسماً از آنان پوزش بخواهد. با وجود این که کلیسای کاتولیک تحت رهبری پاپ فرانسیس انعطاف پذیرتر از همیشه است، اما به نظر می رسد که هنوز برای اعتراف به این راز مگو/ آماده نیست.

XS
SM
MD
LG