لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ: از کروناویروس بهره جویی سیاسی و اقتصادی نشود


پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه نهم سپتمبر (۱۹ سنبله) گفت که هیچ کس نباید به دنبال بهره جویی اقتصادی یا سیاسی از همه‌گیری کروناویروس باشد و تولیدکنندگان واکسین نباید این کار را فقط به عنوان یک منبع درآمد ببینند.

رهبر کاتولیک‌های جهان که برای بار دوم پس از شیوع کروناویروس به گونهٔ حضوری در بین مردم صحبت می‌کرد، تاکید کرد که این همه گیری باید همه را تحریک کند تا در جهت منافع عمومی تلاش کنند.

او گفت که برخی‌ها در پی منافع شخصی خویش اند، و مثال آورد که کسانی استند که می‌خواهند راه حل های ممکن مانند "تولید واکسین" را به سود شخصی خود بچرخانند.

پاپ گفت: "برخی از شرایط برای دامن زدن به اختلافات، ایجاد مزایای اقتصادی یا سیاسی و شروع یا تشدید درگیری استفاده می كنند."

او این سخنان را در حالی اظهار داشت که همه گیری کروناویروس و تلاش برای تهیه واکسین در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده بین دونالد ترمپ و جو بایدن به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

پاپ فرانسیس بدون اشارۀ مشخص به کسی گفت: "در حالی که سیاست اغلب شهرت خوبی ندارد، اما در طول تاریخ سیاستمداران زیادی پاک سرشت بوده اند."

مراسم سخنرانی با حضور ۵۰۰ نفر در صحن سن دماسو در واتیکان برگزار شده بود و حدود ده هزار نفر در میدان سنت پیتر، جاییکه معمولاً پاپ سخنرانی می‌کرد، گردهم آمده بودند.

پاپ از مردم خواست تا در چوکی های خود باقی مانده و فاصلهٔ فزیکی را مراعات کنند.

XS
SM
MD
LG