لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ فرانسیس به ابوظبی و ریاض سفر می کند


آمادگی ها و تدابیر امنیتی قبل از دیدار پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز یکشنبه در شهر ابوظبی اتخاذ گردیده بود. پاپ قرار است متعاقب سفر به امارات متحدۀ عربی، عازم ریاض، پایتخت عربستان سعودی شود.

بسیاری مردم امیدوارند که نخستین دیدار پاپ از عربستان سعودی پذیرش بیشتر دو میلیون کاتولیک تبعیدی را افزایش دهد.

پاپ فرانسیس کمتر از ۴۸ ساعت در امارات متحدۀ عربی خواهد بود و سپس به ریاض می رود. گفته شده است که پاپ در این سفر دو سخنرانی عمومی خواهد داشت.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سفر به عربستان سعودی به کشوری می رود جایی که دو میلیون کاتولیک که کشورهایشان را ترک کرده اند در آنجا کار و زندگی می کنند و همچنین مقدس ترین مکانهای مذهبی مسلمانان جهان در آنجا واقع شده است.

ساکنان شهر و بازدید کنندگان در این کشور می گویند که سفر پاپ، پیامی از صلح، درک و شناخت را به همراه خواهد داشت.

رهبران ارشد مسیحی شرکت کننده در کنفرانس برادری و انسانیت طی مراسم مذهبی در ابوظبی امروز یکشنبه اعلام کردند که آنها پیام های امید را از پاپ پیشبینی می کنند.

رفعت بدر، رئیس مطالعات رسانه های کاتولیک در اردن، پاپ را به عنوان یک منبع امید برای همه، به ویژه پناهندگان ستایش کرد.

درحالیکه روز شنبه و قبل از سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عربستان سعودی، جاده های ابوظبی به روز شنبه با بیرق های واتیکان در کنار پرچم ملی امارات متحدۀ عربی، مزین شده بود، پاپ قرار است به روز سه شنبه در ورزشگاه زاید ابوظبی سخنرانی کند و انتظار می رود که ۱۲۰ هزار نفر در این سخنرانی حضور یابد.

XS
SM
MD
LG