لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ: منافع 'امپراتوری‌ها' در جنگ اوکراین دخیل است


پاپ فرانسس در واتیکان بیرقی را نشان می دهد که از منطقهٔ بوچا، اوکراین، برایش آورده شده بود (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
پاپ فرانسس در واتیکان بیرقی را نشان می دهد که از منطقهٔ بوچا، اوکراین، برایش آورده شده بود (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۱۰ مارچ‌ (۱۹ حوت) منشتر شد،‌گفته است که ''منافع امپراتوری‌‌ها''در جنگ اوکراین دخیل است و ''قدرت‌های بزرگ'' در آن کشور جنگ می‌کنند.

پاپ فرانسس در مصاحبه با تلویزیون سویس RSI توضیح داده که چگونه پیشنهاد داد تا برای مذاکرات صلح به مسکو برود،‌ اما با مخالفت مواجه شد.

بر اساس متن که تلویزیون RSI منتشر کرده،‌ پاپ فرانسس در بخشی از این مصاحبه‌ گفته است که "پوتین می‌داند که من در دسترس قرار دارم."

اما رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه‌ٔ این مصاحبه گفته است که ''منافع امپراتور‌ها در آنجا [اوکراین] است،‌ نه فقط امپراتوری روسیه،‌ بلکه امپراتوری جناح‌های دیگر. این برای امپراتوری‌ها یک امرمعمول است که ملت‌ها را در جایگاه دوم قرار بدهند."

پاپ فرانسس که اهل ارجنتاین است، بار‌ها خواستار صلح در اوکراین شده است، در ماه‌های نخست تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، رهبر کاتولیک‌های به دلیلی هدف انتقاد‌ها قرار گرفت که مسکو را به طور مستقیم به خاطر تهاجم نظامی بر اوکراین سرزنش نکرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در این مصاحبه بار دیگر ارزیابی خود را در مورد منازعات سراسر جهان بیان کرد و تاکید نموده که این درگیری ها به "جنگ جهانی" سوم تبدیل شده است.

پاپ فرانسس گفت: "همه قدرت‌های بزرگ [در جنگ] دخیل اند، میدان نبرد در اوکراین. همه در آنجا جنگ می‌کنند."

پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده به ارزش ده‌ها میلیارد دالر کمک‌های نظامی را برای اوکراین فراهم کرده اند.

رهبران کشور‌های غربی به شمول جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، گفته اند که کمک‌های شان را تا زمانی برای اوکراین فراهم خواهند کرد که روسیه از قلمرو آن کشور بیرون شود، درخواستی که تا حالا نشانه‌ای از آن وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG