لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار رهبر کاتولیک های جهان از شبه جزیره عرب پایان یافت


پاپ فرانسیس در مراسم مذهبی با حضور ۱۳۵ هزار نفر در استدیوم ورزشی زاید سخنرانی نمود که برخی آنرا بزرگترین نمایش عمومی مسیحیان در شبه جزیره عرب می دانند.

پاپ فرانسیس؛ رهبر مسیحیان کاتولیک جهان گفت "اگر کسی را غمگین می بینید یا کسی از بی عدالتی رنج میبرد، و هر تلاشی به خرج می دهد تا صلح فراهم کند بدانید که رنج را درک کنید. برای اکثر شما آسان نیست که دور از کشور خود زنده گی می کنید و از محبت عزیزان خود بدور مانده اید، و درباره آینده مطمین نیستید اما به خدا ایمان داشته باشید که کسی را تنها نمیگذارد."

با رسیدن پاپ فرانسیس، استدیوم ورزشی زاید پر از صدای شور و هیجان مردم شد و مردم باهم یکجا میگفتند زنده باد پاپ، ما تو را دوست داریم، و از او عکس میگرفتند.

جمیل الحداد، یک شرکت کننده در محفل سخنرانی پاپ گفت "واقعا برای ما یک رویا بود که پاپ را در امارات برای اولین بار ببینیم، واقعا فکر نمیکردم که در همین آینده نزدیک او را همه ما می بینیم. نمیدانم چطور احساساتم را برای شما توضیح دهم. ما او را قبلا در لبنان و در اروپا دیده بودیم و حضور او در اینجا غیر عادی است، واقعا عالیست."

یک روز بعد از اینکه او در جمع رهبران مسیحی و مسلمان صحبت کرد، پاپ فرانسیس در مراسم مذهبی که در آن بزرگترین جمعیت مسیحی در شبه جزیره عرب، زادگاه پیغمبر اسلام جمع شده بودند سخنرانی نمود. پاپ از آنها خواست تا برای ختم جنگ باهم کارکنند و صلح را الگو قرار دهند.

این درحالی است که روز دوشنبه پاپ فرانسیس در سخنرانی اش در کنفرانس بین ادیان خواستار توقف جنگ درشرق میانه بخصوص در یمن، سوریه، عراق، و لیبیا شد.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، گفت "بنام خداوند آفریدگار هر نوع خشونت در هر شکل آن باید بدون شک تقبیح گردد بخاطریکه ما بنام خداوند مرتکب گناه میشویم و نفرت خود را با خشونت در برابر برادر تان توجیه کنید. هیچ خشونت بنام مذهب قابل توجیه نیست. کسی نباید از مذهب سوء استفاه کند و باعث نفرت، خشونت، کشتار، تبعید، دهشت و فشار گردد."

امارات متحده عربی یکی از شرکای کلیدی ائتلاف نظامی برهبری عربستان سعودی است که از ۲۰۱۵ بدینسو در برابر ایران در جنگ یمن مبارزه می کند.

امارات متحده عربی بخاطر انجام حملات هوایی و کشتار افراد بیگناه از طرف گروه های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG