لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین جشنواره "گل کچالو" در بامیان آغاز شد


این جشنواره‌ای دو روزه، به هدف معرفی محصولات محلی بامیان به خصوص کچالوی این ولایت راه اندازی شده است.
این جشنواره‌ای دو روزه، به هدف معرفی محصولات محلی بامیان به خصوص کچالوی این ولایت راه اندازی شده است.

نخستین جشنواره "گل کچالو" در ولایت بامیان، به هدف معرفی و رشد محصولات زراعتی این ولایت با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری آغاز شد.

این جشنواره‌ای دو روزه، به هدف معرفی محصولات محلی بامیان به خصوص کچالوی این ولایت، از سوی وزارت زراعت و اداره محلی بامیان راه اندازی شده است.

محمدطاهر زهیر، والی بامیان در مراسم افتتاح این جشنواره گفت" نبود مارکت مناسب و نبود خریدار در فصل برداشت کچالو در بامیان از مشکلات عمده ی دهاقین بامیان است و این جشنواره به هدف بازاریابی و تشویق دهاقین بامیان راه اندازی شده است".

مقامات میگویند که بیش از هشتاد درصد باشندگان بامیان، مصروف پیشه ی زراعت و مالداری اند اما نبود مارکت از مشکلات عمده آنان است.

عبدالوهاب محمدی، رییس زراعت بامیان میگوید" استفاده از وسایل کهنه و سنتی برای پیشبرد زراعتی به خصوص تولید کچالوی بامیان از مشکلات عمده ی دهاقین بامیان است".

جشنواره دو روزه ی گل کچالو که امسال در فصل "گل کچالو" در بامیان راه اندازی شده است هدف عمده ی آن معرفی و رشد این محصول زراعتی بامیان است.

مقامات محلی بامیان میگویند که به دلیل نبود بازار مناسب برای محصولات زراعتی این ولایت؛ بیش از پنجاه درصد باشندگان این ولایت در زیر خط فقر زندگی می کنند.

در این جشنواره فرهنگی و هنری گل کچالو در بامیان، گروه های مختلف دختران وپسران با شعر و دمبوره محلی آهنگ اجرا کردند.

وزارت زراعت افغانستان می گوید که در سال جاری خورشیدی برنامه های مختلف را در بخش انکشاف زراعت و بازار یابی برای محصولات محلی کشور روی دست دارند.

این جشنواره به همکاری مالی بانک انکشاف آسیایی، اداره محلی بامیان و وزارت زراعت برگزار می شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG