لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی با بازیکنان افغان و خارجی لیگ شپگیزه دیدار کرد


ئیس جمهور افغانستان تأکید کرده است که به خاطر رشد و تقویت بیشتر کرکت، باید موانع و مشکلات موجود، برداشته شود
ئیس جمهور افغانستان تأکید کرده است که به خاطر رشد و تقویت بیشتر کرکت، باید موانع و مشکلات موجود، برداشته شود

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به روز شنبه بازیکنان افغان و خارجی، مربیان و مبصرین لیگ کرکت "شپگیزه" را برای صرف صبحانه به ارگ دعوت کرد.

ارگ می‌گوید، رئیس جمهور غنی، هنگام صرف صبحانه با بازیکنان افغان و خارجی لیگ کرکت در مورد مسابقات جاری کرکت نیز صحبت کرده است.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، رئیس جمهور از کارکرد کرکت بورد افغانستان ستایش کرد و از بازیکنان سپاسگزاری نمود که خوشی را برای افغان‌ها فراهم می‌سازند.

آقای مینه‌پال، افزود "رئیس جمهور از بازیکنان خارجی سپاسگزاری ویژه کرد که به افغانستان آمدند، اینجا بازی می‌کنند و برای مردم افغانستان خوشی می‌دهند، به آنها، و توسط آنها به کشور و رهبری کشورشان احساسات نیک و تمنیات ابراز کرد".

همچنان رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده است "به خاطر رشد و تقویت بیشتر کرکت، باید موانع و مشکلات موجود، برداشته شود".

ارگ در خبرنامه‌ای، به نقل از عاطف مشعل، رئیس عمومی کرکت بورد افغانستان گفته است که شش کمپنی مبلغ ۱۲۵ میلیون افغانی در لیگ شپگیزه سرمایه‌گذاری کرده اند و قرار است یک لیگ دیگر تحت عنوان "لیگ برتر افغانستان" به زودی در شهر دوبی آغاز گردد.

به باور وی، لیگ برتر تا چهار سال آینده بیش از ۸۰ میلیون دالر عواید خواهد داشت.

فرید هوتک، سخنگوی کرکت بورد افغانستان، در مورد دیدار با رئیس جمهور غنی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، رئیس جمهور ضمن ستایش از کارکرد این بورد، از بازیکنان و مسؤولین تشکری کرد.

آقای هوتک افزود "رئیس جمهور تأکید کرد که باید مداخله در امور کرکت بورد توقف یافت، تا این که کرکت بورد کارش را به درستی به پیش ببرد".

رئیس جمهور افغانستان با مسؤولین و بازیکنان لیگ شپگیزه پس از آن دیدار کرد که روز چهارشنبۀ گذشته، در نزدیکی میدان بین‌المللی کرکت در کابل، حمله‌ای انتحاری انجام شد که به گفتۀ پولیس کابل سه تن در آن حمله کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

حمله درست زمانی به وقوع پیوست که بازی جریان داشت.

لیگ "شپگیزه" کرکت در پنج مرحله بین شش تیم بازی می‌شود که به گفتۀ کرکت بورد افغانستان، این بار برعلاوۀ بازیکنان افغان، نزدیک به ۳۰ بازیکن، مربی و مبصر خارجی نیز شرکت کرده اند.

این مسابقات که تحت نظر شورای جهانی کرکت انجام می‌شود، در ۱۱ سپتمبر آغاز شد و تا تاریخ ۲۲ همین ماه ادامه خواهد یافت.

تا اکنون در این لیگ، ده بازی انجام شده است. امروز نیز بازی‌ بین تیم‌های کابل بازان و مس عینک اتلان جریان دارد و قرار است که پس از چاشت تیم‌های آمو نهنگان و بست ساتونکی به مصاف هم بروند.

XS
SM
MD
LG