لینک های دسترسی

Breaking News

غنی برای اشتراک در اجلاس سران ناتو به بلجیم رفت


نشست سران کشورهای عضو ناتو در یازدهم و دوازدهم ماه روان میلادی، در بروکسل برگزار می‌شود
نشست سران کشورهای عضو ناتو در یازدهم و دوازدهم ماه روان میلادی، در بروکسل برگزار می‌شود

ارگ اعلام کرد که محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، برای اشتراک در نشست سران ناتو، به روز سه شنبه (۱۹ سرطان) به بروکسل سفر کرده است.

قرار است که نشست سران کشورهای عضو ناتو در یازدهم و دوازدهم ماه روان میلادی، در بروکسل پایتخت بلجیم برگزار شود.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور غنی، فردا با سران کشورهای عضو ناتو دیدار و گفتگو می‌کند و روز پنجشنبه در اجلاس ناتو سخنرانی خواهد کرد.

آقای مرتضوی، با اشاره به آجندای اجلاس سران ناتو افزود: "چند موضوع در اینجا مطرح می‌شود، یکی موضوع افغانستان است، دوم مبارزه با تروریزم فرامرزی است، حمایت از پروسه صلح است و همچنین مبارزه علیه شبکه‌های اقتصاد جرمی است...نتایج این نشست برای افغانستان می‌تواند بی‌نهایت مهم باشد".

قرار است که کشورهای عضو ناتو در این نشست، در رابطه به ادامۀ حضور و کمک‌های مالی، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان تصمیم جدید بگیرند.

پیش از این، ینس ستولتنبرگ، سرمنشی سازمان ناتو، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان را نیز برای اشتراک در این نشست دعوت کرده است.

آقای عبدالله، دعوت سرمنشی ناتو را پذیرفته و اظهار امیدواری کرده است که این سازمان، در مورد حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای سال‌های آینده تصمیم بگیرد.

کورنیلوس زیمرمن، نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، هفتۀ گذشته در جریان دیدارش با رئیس اجرائیه افغانستان، اطمینان داد که این سازمان بر اساس ضرورت حضورش را در افغانستان ادامه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG