لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی در سفر یک روزه به هند رفت


محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سفر یک روزه صبح سه شنبه به دهلی جدید پایتخت هند رفت و قرار است که با مقام‌های هندی روی گسترش روابط دو کشور صحبت کند.

ارگ با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید، رئیس جمهور غنی در سفرش به هند در دیدارهای جداگانه با رام‌نات کوویند رئیس جمهور و نریندرا مودی، نخست وزیر آن کشور در مورد گسترش روابط دو افغانستان و هند در بخش‌های مختلف گفتگو کند.

همچنان قرار است که رئیس جمهور افغانستان، در جریان این سفر پس از چاشت امروز در "بنیاد بین‌المللی ویویک انندا" در شهر دهلی سخنرانیِ نیز داشته باشد.

از سوی دیگر، محمداشرف غنی، شام روز گذشته در نشست مشورتی با رهبران، بزرگان سیاسی و جهادی در مورد سفرش به هند، معلومات داده است.

ارگ به نقل از آقای غنی می‌گوید "هدف این سفر گسترش اجماع و همکاری منطقوی است تا مناسبات همه جانبه در تمام عرصه‌ها میان افغانستان و هند و کشورهای منطقه بیشتر از پیش تحکیم یابد".

همچنان رئیس جمهور افغانستان به بزرگان سیاسی – جهادی گفته است که مذاکرات دولت با دولت را با پاکستان آغاز کرده و امیدوار اس که پالیسی پاکستان تغییر کند.

سفر رئیس جمهور غنی در هند، پس از موج تازۀ حملات تروریستی در پایتخت و برخی ولایات افغانستان صورت می‌گیرد. ریشۀ این گونه حملات را همواره مقام‌های افغان در پاکستان خوانده اند؛ ولی برعکس اسلام‌آباد این ادعاها را رد کرده است.

هند به عنوان یکی از کمک کنندگان بزرگ افغانستان در بخش‌های توسعه‌یی و زیربنایی محسوب می‌شود.

صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه، محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، نرگس نهان سرپرست وزارت معادن و پترولیم، عبدالسلام رحیمی رئیس دفتر ریاست ‌جمهوری، اجمل احمدی، فرخنده زهرا نادری و شهرزاد اکبر مشاورین ریاست جمهور و محمدهارون چخانسوری، معاون ارتباطات استراتیژیک و رسانه‌های ریاست‌ جمهوری، آقای غنی را در این سفر همراهی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG