لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی به پکتیا رفت


رئیس جمهور غنی در مراسم فاتحۀ قربانیان حملۀ هفته گذشته شرکت کرد
رئیس جمهور غنی در مراسم فاتحۀ قربانیان حملۀ هفته گذشته شرکت کرد

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در راس هیاتی بلندپایه دولتی به منظور غم‌شریکی با مردم پکتیا، صبح یکشبنه به گردیز، مرکز آن ولایت، سفر کرد.

مقام‌های ولایتی پکتیا گفته اند که رئیس جمهور غنی، برعلاوۀ شرکت در مراسم فاتحه در قرارگاه قول اردوی ۲۰۳ تندر، با شماری از خانواده‌های قربانیان، بزرگان قومی، علمای دینی، فعالان مدنی و مقام‌های محلی نیز دیدار کرد.

او در سخنانش با اشاره به حملات خونین اخیر در افغانستان، خطاب به طالبان گفت که دست از جنگ بردارند و با پروسۀ صلح بپیوندند.

رئیس جمهور افغانستان گفت که اگر طالبان با پروسۀ صلح یکجا نشوند، چنانچه اخیراً در نقاط مختلف این کشور سرکوب شده اند، سرکوب خواهند شد.

آقای غنی تاکید کرد که نیروهای هوایی افغان نسبت به گذشته توانمند شده اند و به زودی سه برابر قوی خواهند شد تا مخالفان مسلح را سرکوب کنند.

به باور وی، حملات هوایی و بمباران‌های اخیر بر مواضع مخالفان مسلح دولت، نتایج مثبت داده است.

در این سفر، به شمول سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله، برخی از اعضای کابنیه رئیس جمهور غنی را همراهی می‌کنند که در جریان بازدید از پکتیا، از زخمیان رویداد قوماندانی امنیه در شفاخانه قول اردوی ۲۰۳ تندر نیز عیادت کردند.

در حملۀ هفتۀ گذشته بر قوماندانی امنیه پکتیا، بیش از ۶۰ تن کشته و تا ۲۳۰ تن نیز زخمی شدند که افراد ملکی و نظامی شامل قربانیان بودند.

همچنان، رئیس جمهور افغانستان، به مردم پکتیا وعده داد که سال آینده برخی پروژه‌های بازسازی و انکشافی در آن ولایت تطبیق خواهد شد، پروژه‌هایی که خواست مردم این ولایت است.

تبدیل‌شدن پکتیا به ولایت درجه یک، توزیع برق وارداتی تا چهل روز آینده به این ولایت، آغاز کار سرک گردیز – غزنی و شفاخانه ساحوی پکتیا، ساخت پارک صنعتی تا یک سال دیگر، اعمار ساختمان ۳۶ مکتب در پکتیا و تقسیم ولسوالی زرمت به دو ولسوالی به خاطر کنترول بهتر امور از وعده‌های عمدۀ رئیس جمهور افغانستان بود.

XS
SM
MD
LG