لینک های دسترسی

Breaking News

غنی دو پروژه را در پروان افتتاح کرد


رئیس جمهور غنی، برعلاوۀ پارک صنعتی پروان، فاز اول سرک جبل‌السراج – نجراب را نیز افتتاح کرد
رئیس جمهور غنی، برعلاوۀ پارک صنعتی پروان، فاز اول سرک جبل‌السراج – نجراب را نیز افتتاح کرد

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه (۲۳ میران) در سفرش به ولایت پروان، دو پروژۀ ترانسپورتی و صنعتی را در این ولایت افتتاح کرد.

ارگ در خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی، در این سفر پارک صنعتی و زراعتی باریک آب را افتتاح کرد. در خبرنامه آمده است که این پارک در مساحت ۱۰۲۵ جریب زمین اعمار شده و تا اکنون ۳۴۰ نمرۀ آن برای صنعت‌کاران توزیع گردیده است.

آقای غنی، هنگام افتتاح این پارک صنعتی خطاب به مسؤولین گفت: "دو مسأله است، یکی اینکه شما بروکراسی را کوتاه کنید، برای مردم زمینه را فراهم کنید که هرچه زودتر کار را آغاز کنند و دوم زیربنا به این نمی‌شود که بگوییم، می‌شود. یک پلان منسجم باید موجود باشد که تمام مردم و سکتور خصوصی بدانند، چه زمانی کدام کار تمام می‌شود؟ چون اگر این پلان نباشد، (کار) نمی‌شود".

همچنان، رئیس جمهور افغانستان، افزود که این پارک صنعتی بنابر موقعیتی که دارد، با میدان هوایی و شاهراه‌ ترانسپورتی نزدیک است و روی زندگی مردم، به ویژه دهقانان و باغداران پروان، کاپیسا و کابل تأثیرات بیشتر خواهد گذاشت.

همچنان، فاز اول سرک جبل‌السراج – نجراب از دیگر پروژه‌هایی است که امروز توسط رئیس جمهور غنی، در پروان افتتاح شد.

بر بنیاد معلومات رسمی، این سرک حدود ۲۲.۵ کیلومتر طول دارد که به صورت اساسی از کمک بانک انکشاف آسیایی قیرریزی شده است.

ارگ همچنان گفته است که آقای غنی، برعلاوۀ بازدید از کار بازسازی ارگ جبل‌السراج، در جمع مردم پروان سخنرانی نیز خواهد کرد.

قرار است که آقای غنی، با هیأت همراهش، با مسؤولان نظامی – ملکی، فعالان مدنی، بزرگان قومی، زنان، جوانان، تاجران و صنعت‌کاران، علما، استادان مکاتب و پوهنتون‌های پروان نیز به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG