لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانسی ویدیویی احمدزی ‌با متنفذین ولایت هرات


President Ashraf Ghani video conference with people in Herat
President Ashraf Ghani video conference with people in Herat

اشرف غنی احمد زی، رییس جمهور افغانستان،‌ در کنفرانسی ویدیویی با متنفذین ولایت هرات گفت که توجه به پروژه هایی عمرانی و ایجاد امنیت از اولویت های حکومت وحدت ملی میباشد.

آقای احمدزی همچنان گفت تصمیم دارد تا افغانستان را به چهار راه ترانزیت آسیا تبدیل کند.

این اولین گفتگوی ویدیویی رییس جمهور احمدزی با نماینده گان مردم هرات در چوکات حکومت وحدت ملی بعد از مراسم تحلیفش میباشد.

در این برنامه شمار زیادی از مقام های محلی،‌ متنفذین و سران برجسته تیم های انتخاباتی در هرات اشتراک کرده بودند که مشکلات مردم در این ولایت غربی را با رییس جمهور افغانستان در میان گذاشتند.

محمد رفیق شهیر رییس شورای متخصصان هرات در این ویدیو کنفرانس از حرکت رییس جمهور احمدزی مبنی بر مبارزه قاطع با فساد اداری حمایت نموده خواستار توجه جدی حکومت وحدت ملی به پروژه های انکشافی و تقویت امنیت در این ولایت غربی شد.

آقای شهیر همچنان از رییس جمهور افغانستان خواست تا با پایان دادن به کار ساخت بند سلما و خط راه آهن هرات – خاف به اقتصاد مردم در این ولایت کمک کند.

آقای شهیر گفت " اولویت هایی را که مردم هرات میخواهندو زیر ساخت های اقتصادی را تقویه میکند یکی بند سلما است که تکمیل شده و ضرورت به یک تفاهم برای ابگیری ان است. دیگر پروژه سمنت هرات است که برای مردم هرات اهمیت دارد که چندین بار قرار داد ان در زمان اقای کرزی شد اما نهایی نشد و ما تشویش داریم که مافیایی در کشورهای ایران و پاکستان شاید مانع این کار شوند.
در پهلوی آن اکمال پروژه های میدان هوایی هرات ،‌سرک بای پس و سرک هرات چشت یا دهلیز شرق به غرب افغانستان است و مسئله دیگر تفویض صلاحیت های بیشتر به ولایات برای مبارزه با فساد اداری است."

نماینده گان مردم هرات همچنان خواهان رسیده گی به وضعیت زراعت، بلند بردن کیفیت تعلیمی در مکاتب، توجه به مسئله غصب زمین های دولتی و استخراج معادن شدند.

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان نیز در این ویدیو کنفرانس، تطبیق پروژه های انکشافی و توجه به وضعیت امنیتی را یکی از اولویت های حکومت وحدت ملی در کشور خواند.

رییس جمهور افغانستان با تاکید بر پایان دادن به کار ساختمانی بند سلما آنرا سنبل بازسازی در ولایت غربی هرات خواند.

آقای احمدزی به والی و مقام های امنیتی هرات هشدار داد در صورتی که نتوانند با نا امنی ها در این ولایت مبارزه کنند انها را از وظیفه برکنار خواهد نمود.

او گفت " والی صاحب هرات به همراه اراکین امنیتی هدایت من به شما اینست که افراد مسلح غیر مسئول که در اطراف بند سلما هستند تشخیص شوند و برایشان یک پیام دهید که یا بد امنی را قطع کنید یا من شما را قطع میکنم .
مسئله سیاسی نیست بلکه امنیتی است ،‌بررسی کنید دفعه اول اخطار دهید و دفعه سوم اقدام کنید چون سلما برای مردم هرات سنبل تکمیلی بازسازی است."

آقای احمد زی همچنان بر مبارزه قاطعانه با فساد اداری تاکید ورزیده گفت حل مشکلات ترانزیتی با کشورهای همسایه دیگر اولویت حکومت وحدت ملی میباشد.

او گفت تصمیم دارد تا افغانستان را به چهارراه تزانزیتی آسیا مبدل نماید " مسایل ترانزیت نهایت حتمی است همراه ایران صحبت کردیم خوشبختانه موافقت کردند که هر چه زودتر ما سرک حلقوی را تکمیل کنیم اینها صادرات خود را به تاجیکستان و چین از راه ما و توسط لاری های ما انجام خواهند داد.
اشتراک ما در این قراردادها و دور کردن مسایل ترانزیت در صدر اجندای کاری ما قرار دارد و افغانستان اینده اش در ترانزیت است بنابراین انعکاس دهنده آرزوی ما اینست که افغانستان چطور به حیث چهارراه آسیا پل ارتباط شود. "

در این ویدیو کنفرانس سرپرست وزارت های فواید عامه ،‌شهر سازی ، مبارزه با مواد مخدر و صحت عامه با رییس جمهور افغانستان حضور داشتند که به اریه راهکارها برای حل مشکلات مردم پرداختند

XS
SM
MD
LG