لینک های دسترسی

Breaking News

غنی مخالفان مسلح را به مذاکرات بین‌الافغانی فراخواند


امسال میلاد نبی "ص" در ارگ ریاست جمهوری تجلیل گردید.
امسال میلاد نبی "ص" در ارگ ریاست جمهوری تجلیل گردید.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، امروز یک‌بار دیگر از تمامی گروه‌های مخالف مسلح خواست تا به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، که در مراسم گرامیداشت از میلاد حضرت محمد "ص"پیامبر مسلمانان، در ارگ ریاست جمهور سخنرانی می‌کرد، گفت خیر شهروندان افغان در این نیست که کشورشان به ویرانه مبدل شود و به دیگران نیازمند باشند.

آقای غنی گفت"ما به‌حیث پیروان پیامبر، دشمنی و عداوت را شر می‌دانیم و در صلح و برادری خیر می‌بینیم. من در این روز مبارک یک بار دیگر، تمام مخالفان را به مذاکرات بین‌الافغانی دعوت می‌کنم."

رئیس جمهور افغانستان گفت میراث پیامبر خدا صلح و برادری است و مسلمانان باید پاسدار میراث وی باشند.

آقای غنی، جنگجویان گروه‌های مخالف را مخاطب قرار داده گفت"خیر ملت، ما و شما در این نیست که وطن ما به ویرانه مبدل شود و مردم ما دربه‌ در به دیگران محتاج باشد. بلکه برعکس خیر همۀ ما در پیروی راه رسول‌الله یعنی در صلح، رحم و برادری است."

رئیس جمهور افغانستان گفت پس از آنکه در پوهنتون امریکایی به حیث استاد تعیین شد، یک سال در مدارس پاکستان برای یادگیری سیرت‌النبی آموزش دیده است.

در همین حال شورای عالی صلح افغانستان نیز به مناسبت همین روز، از تمامی گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان، خواسته تا به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

در خبرنامه شورای عالی صلح، موفق شدن گفتگوها صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از دست‌آوردهای این شورا خوانده شده است.

به نقل از پیر سید احمد گیلانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در اعلامیۀ آمده است " تمام طرف‌های درگیر با درنظرداشت اوضاع کشور، منطقه و جهان باید درک کنند که در صلح هیچ یک از طرف‌ها بازنده نمی‌شوند."

هم‌چنان ریاست اجراییۀ افغانستان نیز با نشر اعلامیۀ تروریزم و افراط‌گرایی را لکۀ ننگ به مسلمانان دانسته است.

در این اعلامیه به نقل از عبدالله عبدالله رئیس اجراییۀ افغانستان گفته شده است که" تمام مسلمانان جهان با استفاده از این فرصت، برای همگرایی کشورهای اسلامی تلاش کنند و با تروریزم و افراط‌گرایی که لکۀ ننگ بر جبین مسلمانان شمرده می‌شود مبارزه نمایند."

این روزهمه‌ساله طی اجتماعات رسمی از طرف حکومت افغانستان تجلیل میگردد، اما به گفتۀ قیام‌الدین کشاف، رئیس شورای علمای افغانستان، ارگ ریاست جهموری، تقریبأ پس از ۵۰ سال، امروز شاهد گرامیداشت از میلاد نبی بود.

مسلمانان جهان، همه‌ساله میلاد نبی، روز تولد حضرت محمد، آخرین پیامبر اسلام را با صدقه دادن و فرستادن درود به وی در سراسر جهان گرامیداشت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG