لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: کمیسیون اصلاحات انتخاباتی ایجاد میگردد


رییس جمهور غنی در بیانیه افتتاحیه گفت که موفقیت نسبی کنونی ما محصول و حدت سیاسی است
رییس جمهور غنی در بیانیه افتتاحیه گفت که موفقیت نسبی کنونی ما محصول و حدت سیاسی است

دومین اجلاش مشترک سال پنجم دوره شانزدهم شورای ملی افغانستان با بیانیه افتتاحیه محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گشایش یافت که مزید بر مامورین ارشد دولتی حامد کرزی رییس جمهور پیشین هم حضور داشتند .

رییس جمهور غنی در بیانیه افتتاحیه که بیان پالیسی شمرده میشود گفت که موفقیت نسبی کنونی ما محصول و حدت سیاسی است و ایجاد حکومت وحدت ملی یک اقدام سیاسی بی سابقه در سطح منطقه بود که در ابتدا ساکنان منطقه به کامیابی این حکومت باور چندان نداشتند و اکنون به بلوغ سیاسی افغانستان باور پیدا کرده اند .

بقول رییس جمهور غنی این اقدام سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی سبب شده است تا فرهنگ تحمل و همدیگر پذیری در کشور نهادینه شود و قوه ای سه گانه در کشور اکنون بجای تقابل و تصادم بسوی همکاری گام برمیدارند که یک علامت مثبت است .

رییس جمهور غنی در تماس به مساله ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی گفت که این کمیسیون برای ایجاد فضای اعتماد در انتخابات آینده ضروری است و بصورت قطع ایجاد میشود :

" در مورد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی باید بگویم که این کمیسیون به زودی تشکیل خواهد یافت تا روی ایجاد اصلاحات کوتاه مدت میان مدت و درازمدت کار کند وفضای باورمند در قسمت برگزاری انتخابات به وجود بیاید . "

عبدالروف ابراهیمی رییس ولسی جرگه در بیانیه خوش آمدید و خیرمقدم به مسایل مهم کشوری چون روند صلح , معرفی هرچه زودتر کابینه رییس ستره محکمه لوی خارنوال موضوع سرپرستی والیان اصلاح نظام انتخاباتی برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی بروقت و زمان تعیین شده اش تشکیلات اساسی دولت و مشی تدوین شده سیاست خارجی و چالشهای امنیتی را یکایک برشمرده گفت که پیام های خوشبینانه صلح و برخی مسایل دیگر ابهام آمیز بوده نیاز به وضاحت دارد تا نماینده گان مردم به روشنی بدانند د رکشور چه میگذرد .

رییس ولسی جرگه شورای ملی در سلسله چالشهای امنیتی به مساله 31 تن از گروگانهای هزاره تبار اشاره نموده گفت :

" افزایش سطح نا امنی ها گروگانگیری دهها تن از هموطنان ما در مسیر کندهار - کابل مسولیت حکومت وحدت ملی را چند برابر ساخته است که باید از همه امکانات در جهت رهایی مسافرین ربوده شده دریغ نشود . "

رییس جمهور غنی به برخی از خواست های طویل نماینده گان مردم در پارلمان پاسخ های روشن و برخی هم گنگ و تلویحی ارایه کرد .

در مورد معرفی کابینه که شاید مشکل باشد گفت که بعد ازین که پارلمان در نتیجه انتخابات داخلی شان , هیات اداری را تعیین نماید معرفی خواهد شد و همچنان گفت که به قیادت وزارت امورخارجه هدایت داده است که اصلاحات را در وزارت امورخارجه شروع نماید.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG