لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان کامیابی دونالد ترمپ را در انتخابات تبریک گفت


رئیس جمهور افغانستان لحظاتی پس از نتایج انتخابات امریکا، پیروزی دونالد ترمپ را تبریک گفت.
رئیس جمهور افغانستان لحظاتی پس از نتایج انتخابات امریکا، پیروزی دونالد ترمپ را تبریک گفت.

محمداشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان، لحظاتی پس از اعلام نتایج انتخابات امریکا، پیروزی دونالد ترمپ را به وی تبریک گفتند.

دونالد ترمپ با کسب رای ۲۸۸ نمایندۀ انتخاباتی به حیث چهل‌وپنجمین رئیس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا انتخاب شد.

رئیس جمهور غنی با اشاره به پیروزی آقای ترمپ گفته است "ایالات متحدۀ امریکا از شرکای مهم استراتیژیک و اساسی دولت و ملت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، انکشاف و توسعه می‌باشد".

بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، آقای غنی ابراز امیدواری کرده است که با همکاری نزدیک با رئیس‌ جمهور جدید منتخب ایالات متحدۀ امریکا، روابط میان دو کشور بیشتر از پیش توسعه یابد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز در صفحۀ تویترش پیروزی دونالد ترمپ را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تبریک گفته است.

آقای عبدالله نگاشته است، افغانستان به دنبال گسترش همکاری‌های دو جانبه با دولت جدید ایالات متحده به رهبری دونالد ترمپ است.

از سوی دیگر، مایکل مکین‌لی سفیر ایالات متحدۀ امریکا مقیم کابل، که هنگام اعلام تدریجی انتخابات در سفارت آن کشور در کابل با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت، در محراق‌نبودن مسایل افغانستان در کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری امریکا، به معنی فراموشی افغانستان نیست.

سفیر ایالات متحدۀ امریکا، روابط کشورش با افغانستان را عمیق خواند و افزود، این روابط با هر تغییری در رأس کاخ سفید، پایدار و مستحکم خواهد بود.

دونالد ترمپ توانست پس از یک رقابت تنگاتنگ در ایالت‌های کلیدی و متحول ایالات متحده، از خانم کلنتن رقیب انتخاباتی دموکرات خود پیشی بگیرد و به کاخ سفید راه یابد.

قرار است به تاریخ پنجم جنوری سال ۲۰۱۷ میلادی، کانگرس امریکا نتایج انتخابات را تأیید کند و دونالد ترمپ جمهوریخواه و مایک پنیس، معاون رئیس جمهور به تاریخ ۲۰ جنوری حلف وفاداری را ادا کنند.

XS
SM
MD
LG